kucke-li-lo

Alla inlägg den 22 juli 2011

Av Li-Lo - 22 juli 2011 21:19


Igår skulle vännen/grannen N komma på middag.


Eftersom det var en regnig dag passade jag på att tokpyssla med maten, spelade hög musik och dansade runt i köket. Jag gillar mycket att redeja runt bland karotterna när jag har gott om tid och fria händer.
Hittade ett recept på en kall sås jag aldrig testat, fick justera lite eftersom den skulle innehålla pernod, men det löste sig, och den blev både vacker och god!   



Bakade en efterrättspaj och kände mig nöjd och glad.

Tiden gick och  middagstid började närma sig, hade SMSat henne och föreslagit 5-tiden.
 När klockan var drygt fem och potatisen kokt var här ingen liten N.
Jag ringde, hon svarade sömndrucket att det var ju på torsdag jag skulle komma!
Nåväl, vi åt vår  middag och N kom senare, käkade rester och efterrätt, men hon missade mitt fint upplagda grönsaksfat, tur att det finns kamera...


 



Jag har även funderat lite på felsägningar och felhörningar.

När jag åker tunnelbana händer ibland att man erbjuds "ersättningspussar" om mankliver av  


Vad är de ersättning för?

Kramar?

Pussar man borde fått av någon annan?

Eller är det helt enkelt en löneförmån de har, de som jobbar på SL? En ersättning de måste hämta på vissa stationer, vid vissa tillfällen?

Bror min, han har stuga på Lisö, men det har hänt att folk uppfattat det som Polis-ö!


Den som inte gillar lite "plumpa skämt" kan sluta läsa nu....





Jag känner en viss oro inför framtiden, de som har läst min blogg ett tag har väl mer eller mindre listat ut var jag arbetar. Med tanke på dagens vidriga hemskheter i Norge, fick jag den här tanken

Inte nog med att jag ofta blir ganska förfördelad på jobbet,
nu verkar det som om jag  ska börja oroa mig för att bli finfördelad också!


Dags att byta jobb?


         Pussen då  !

(ingen ersättning för någon annan alls, bara rakt av, från mej till Dej)



Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards