kucke-li-lo

Alla inlägg den 4 juli 2011

Av Li-Lo - 4 juli 2011 20:16

Efter den extremt såsiga dagen tillagade jag lite av det getkött jag fått.
För den som tvekar att äta sådant finns här ett bevis på hur gette-gott det faktiskt är!

Nu har jag varit hos bror och svägerska på landet ett par dagar. Jag är glad och tacksam att kära Make inte är av den ullen (eller raggen) som kräver att man ALLITD ska vara tillsammans. Han tycker det är helt okej att jag sticker iväg. Han trivs bäst hemma, och behöver kanske vila öronen ibland, kanske också ögonen som i vanliga fall vilar på min vackra uppenbarelse?   

Har haft det skönt och vilsamt, inte gjort många knop alls.
Badat lite, solat! Då låg jag på en liten, liten klippa, på rygg med båda fötterna och händerna i vattnet. Ganska så ljuvligt, får jag allt säga

Är det bara i Stockholmstrakten eller är det över hela landet som det är ett extremt Smultronår?
Herre min je, jag tror inte jag sett så många i hela mitt liv.
Vänta lite, jag ska gå och ta fram lite ur kylen så de blir rumstempererade tills jag ska äta dem...

Så ja, var var vi?
Joo, landet ja!  Där hänger tvätten ute, det är sommar när den är som bäst, sol och vindtorkad ren tvätt, vilken doft det har!

 



För den som är känslig gäller det att blunda nu, eller sluta läsa, för er kommer här en puss redan nu!    





Bror och svägerska de har en labradortik, en av de absolut snällaste, fogligaste, mest konfliktundvikande hundar jag träffat.
Just nu går hon omkring på detta vis

 

Ett par dagar före midsommar blev hon illa biten av en annan hund.



Så här äckligt ser såret ut,    det blev infekterat och ska vara utan bandage, men för flugorna (och för att inte kleta ner får hon ha ett litet linne!


Nä, nu ska jag nog äta smultron och färska jordgubbar, plockade vid lunchtid idag, lite glass till kan nog bli gott?


Pussen då   !

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards