kucke-li-lo

Alla inlägg den 28 juni 2011

Av Li-Lo - 28 juni 2011 15:24

Nu har regeringen tillsatt ännu en utredning.

Äntligen känner jag att jag skulle kunna göra nytta och få användning för mina kunskaper och min erfarenhet i samhällets tjänst  !



  




Om det är något hem i landet som är garanterat säkert att hitta damm i så är det vårt!


Tjing

Av Li-Lo - 28 juni 2011 13:59


Så här vet jag det:


Det stroooosas på Drottninggatan.


Jag jobbar på Drottninggatan.

Strooosarna går i foppatofflor, trekvartsbyxor och i bredd!

Det ligger en FLASH affär precis här. Förut fanns det en Teknikmagasinet bredvid, då var det bättre för männen.

Nu står de, ensamma eller med gnälliga barn och många påsar, utanför.

De ser sällan glada, men ofta väldigt ölsugna ut.

 


Det finns strooosare från andra platser än svenska landsbygden också.

En del strooosar i grupper, stora grupper.

Andra helt allena, med en uppvikt karta, kånkandes rygg- samt magsäck.

(Magsäck har för övrigt en del av männen i de korta byxorna också, större än störst)


Tidigt på morgonen brukar besökarna vara färre. Grupper av yngre män som talar finska är dock ganska vanliga, de bär ofta ölburk.


Tjusiga par i obekväma kläder, som glatt testar vikingahjälmar med gula garnflätor kan vara lite gulligt!

Att fotografera lejon av sten är poppis,  många vuxna tycker det är riktigt, riktigt skojjigt att sitta på ett sådant.


Andra säkra kort som bevisar sommarens ankomst:



Morron och kväll hörs ett karakteristiskt klonk-klank-klonketiklank från torget när de bygger och river ståndet på torget hemma.

 

Det luktar tändvätska på väldigt många platser

Jag får åter havsutsikt från min balkong, när de fyller fontänen i centrum.

  

(Fontänen är bakom den vita bilen)


Det dånar musik från parkeringen vid korvmojen


Maken vilar middag i soffan – utan vare sig el- eller fleecefilt!   


                                 Pussen då   !










 




Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards