kucke-li-lo

Alla inlägg den 21 juni 2011

Av Li-Lo - 21 juni 2011 12:58



skulle jag inte vilja kalla min semesterplanering.


Dock har jag två resor inplanerade och det är egentligen en mer än jag behöver. Men förutom behov har jag en vilja också!


Jag VILL åka till Gotland, där har jag både bästaste L och förstås min Öbo-son.     


Det blir två dagar hos var och en av dem.


Så ska jag till den del av tjocka släkten som bor på Västkusten.

Bada här    !!!



Och förstås krama om och umgås med dem alla, det brukar bli lite flängande och farande för att hinna med alla, men det är det verkligen värt. Har jag tur får jag träffa en liten nyfödd systerdotterbebis också.


Därutöver ska jag hjälpa till att göra kalas för stora delar av släkt och vänner till lilla T.


Jag gillar att fundera ut mat till stora kalas, planera och handla maten. Och att laga maten tillsammans är ett härligt sätt att umgås. (i alla fall när jag får vara bossen bland grytorna)


Ska även fira min lilla storasyster som fyller 60, det blir nog gott om folk och mat och prat även där.


För övrigt tänker jag mig upplägget så här:


Sova till jag vaknar

Äta frukost, länge, gärna med ägg, frukt ( jordgubbar!) och grönt.

Cykla ner till badudden   (som ni minns såg ut så, i vintras) simma lite, sola lite, kanske babbla lite och vila en stund.

Hemåt till lunch.

Äta nåt?

Ligga i sovrummet på skuggsidan och läsa.

Kanske slummersova lite?

Köpa nåt till middag.

Slöa ett tag på en bänk på torget eller på balkongen.

Laga lite mat.

Slöa lite.

Promenera eller cykla en sväng, till någon sjö för kvällsbad.   

Kolla lite TV, blogga, prata i telefon.

Lägga mig och läsa tills jag somnar.


Detta är inte alls hugget i sten, jag kan tänka mig att bada på andra tider också

  OCH jag ska förstås även: Pussa Kära make, bråka med sonen, ta hand om De gamle och umgås med andra jag tycker om!


Pussen då    !




Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards