kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 10 juni 2011

Naturen

Av Li-Lo - 10 juni 2011 11:04




är lätt att glömma bort när man stressar runt i vardagen.


Igår tog jag en cykeltur (igen) för att dels få röra lite på mig, dels för att komma fram till sjön så småningom.

Det kryllade av folk på skogsvägarna. De flesta sprang eller cyklade, fort!

Det gjorde inte jag.

Min cykel (jo, jag har en kvar trots att någon elak, ondsint djävul till medmänniska har stulit min bästa) i kombination med mina uschliga knän tillåter inga höga hastigheter.

Jag är glad för det, men jag kände mig lite ledsen för att så få andra tar det lite lugnt och njuter. Att aldrig passa på att ta in den underbara omgivning man befinner sig i är lite ”slös” tycker jag.


Vid ett tillfälle ledde jag långsamt min cykel uppför en backe. När jag nått krönet, stod jag stilla en liten stund och bara tog in vad jag såg, hörde, kände doften av.

Jag kände hur präglad jag är av detta, hur stor del av MIG som är just den här sortens natur jag haft runt mig hela livet.


Jag tänkte på alla de som har ett annat ursprung och är uppvuxna och präglade av en annan natur och vardagsomgivning.

Vilken lycka det måste vara att få komma tillbaka!

Att åter få vara i det som är barndom, ungdom och minnen.


Sommartorr, solvarm barrskog.

Sån som knastrar för varje steg, doftar strakt av kåda och tusen andra underbara saker.


 


Jag fylldes ett ögonblick av så mycket lycka i både kropp och själ att jag nästan…

törs knappt skriva det..jaa, det var faktiskt nära att jag fick en helt sinnlig orgasm!

Om nu något sådant finns?


Cyklade vidare med ett fånflin och fortsatte VARA.


Pussen då   !


 
 
Ama de casa

Ama de casa

10 juni 2011 17:53

På nåt underligt vis så spårar såna där tankar ur hos mig och det slutar alltid med att jag minns alla mina barndoms miljoners mygg i norrlandsskogarna...
Förlåt att jag kommer här och förstör. Jag piper iväg igen.

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

10 juni 2011 18:23

Mygg är absolut en del av det hela!

 
Ingen bild

susanne

10 juni 2011 18:15

Olika dofter på "vägen"...en aningens sen kväll (blev fler än en) från kusin på Uddbyvägen. Purrad å satt på pakethållaren på pappas cykel med ballongdäck!
Ljudet från däcken mot grusvägen, dofterna i sommarnatten, förbi bäcken som porlade, ängen med lupiner och sen upp på Jättevägen med sin tall/gran-doft!!
Vilka minnen Du väcker!!
Till hästskobadet va det oxå speciella "lukt" fenomen....man är lyckligt lottad som fått uppleva allt detta. Kramis

Li-Lo

10 juni 2011 18:22

Lukter är speciellt härliga, de kan locka fram minnen på nolltid!
Vinbär...

 
Gun

Gun

12 juni 2011 18:45

Vad härligt, jag måste skaffa mig en cykel. Det är något visst med en cykel, men man blir ju så ledsen när den blir stulen. Och det blir den, här i cykelstaden.

http://horni.blogg.se

Li-Lo

13 juni 2011 09:08

Ja, att cykla är underbart och just detta att man kommer iväg så enkelt.
Det var faktiskt första gången jag blev av med en cykel i hela mitt liv, det är så trist.
Tycker man ska stjäla saker av värde om man nu måste stjäla, den där var bara viktig för oss och gjorde mig lessen att bli av med :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards