kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 8 juni 2011

Roligt

Av Li-Lo - 8 juni 2011 21:24

är det att bo så nära stan, men ändå med i alla fall fyra bra badsjöar inom bekvämt cykelavstånd (eller om man gillar att gå, så går det med)


Så här såg det ut när jag lurat med moma på en cykeltur till en av sjöarna idag.


  Tur att inte hon ville bada så ni får se hur lycklig jag är där i böljan! Det var ljuvligt helt enkelt!


Sen är det väldigt skönt att bo "mitt i smeten" som vi gör.


Under vår balkong går en gångväg, vi får höra och se både det ena och det andra. Nyss avlyssnade sonen ett avancerat kärleksdrama i många turer, med många inblandade barn i 10-12-årsåldern.

Det kissas en hel del i buskaget på andra sidan, då den leder rakt fram till, men även från den lokala krogen. En hel del vinglande cyklister och zigzaggande fotgängare, ofta balanserande pizzakartonger kan vi också iaktta.


Förra året gjorde krogbesökarna ett "allmänhetens ingripande" då några ynglingar rånat tobaksaffären, men självklart var inte jag hemma då, så det dramat fick bara Mambo-son och Make beskåda  .


Vi har en kyrka mitt på torget i en gammal blomsteraffär, utanför den händer det ofta grejer. På Nationaldagen (ska det vara stor bokstav?)

bjuds det på fika, musik och korv. Jag går inte dit, men kan tjuvdeltaga och musiken hör jag verkligen.


Jag har även viss "havsutsikt" eller...jag ser fontänen! Det är ganska fint, speciellt på kvällen när det glimmar av rött och blått neonljus i den!


Då kan jag få lust att sätta på mig en sån här:

För VEM vill inte ha en 100% jätterolig mössa????


Sen är det förstås skönt att det inte  gör något om man glömt att handla en grej eller två, man skruvar bara ner värmen och kilar ner till någon av butikerna.

Eller så hotar man Make eller Mambo-son att man tänker springa ner med sin 100% jätteroliga mössa, så sköter de inköpen   !


Gu va smart jag är


Pussen då  !



 
 
Anna

Anna

8 juni 2011 23:24

Jag vill också ha en sån hatt... Detta trots att jag aldrig använder hatt å blir smått klaustrofobisk av sånt..
Var hittar jag den??

http://annalandin.bloggplatsen.se

Li-Lo

9 juni 2011 08:54

Så klart även du vill ha en, alla vill ha den, utan tvekan!
Hmm, men var var det nu då jag hittade annonsen????
Låt mig tänka lite...

 
Ama de casa

Ama de casa

9 juni 2011 11:32

Gud vilken rolig mössa! (Bara inte produktinformationen ljuger?) :-)

Härlig badbild, och din presentationsvattenbild är också fin!
Samma problem som sist... Kan inte sno bilder från din blogg. Maila den av bilderna du vill tävla med till amadecasa@live.se
:-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

9 juni 2011 12:30

Ja, den är verkligen ROLIG, och inte kan väl produktinformation ljuga?

Ska leta fram bild....

 
Gun

Gun

9 juni 2011 21:44

Hahaha, ja vem vill inte ha en sån? :D

Sv: Det finns ingen ambassad så hon får söka visum via tyska konsulatet. Nog därför det tar sån tid, ett par veckor, att få svar på ansökan.

http://horni.blogg.se

Li-Lo

10 juni 2011 08:19

en sån kan man knappt vara utan!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards