kucke-li-lo

Alla inlägg den 3 juni 2011

Av Li-Lo - 3 juni 2011 22:01

För nu har jag gjort det, äntligen!


Min goa väninna ringde och undrade om vi inte skulle ta hennes hund och den hon passar på en kvällspromenad till sjön.


Trodde inte riktigt på det, med stoppade ner lilla baddräkten och ett skynke för säkerhets skull.


Tror ni inte att jag tog mig ett dopp? Joo, då till och med i vattnet två gånger. Min kära svägerska säger alltid att det är skönare andra gången, och baske mig, har hon inte rätt  !


Brevid den stranden från en bra klippa gled jag i...


 


Å där finns inga rutor för varken det ena eller detandra, och för övrigt var jag alldeles allena om att befinna mig i vätan. Jag flöt och tittade på moln, himmel och trädtoppar!


Livet är allt underbart!


                                  Jag är ljuvligt utmattad och har haft en förunderligt bra dag!


Pussen då   !

Av Li-Lo - 3 juni 2011 16:50

en sak, eller kanske två?



                          Det är skönt att vara ledig!


Ensam hemma frukost med fruktsallad och goda mackor.

Årets första utesim    I bassäng visserligen, men ändå  !

Det enda jag saknade var det jag älskar allra mest med att bada ute. Det fanns banor för att motionssimma, för att snabbsimma och en del för att leka i.

Men för oss som helst flyter runt på rygg och tittar på trädtoppar och blå himmel fanns ingen liten yta alls  !


Men det var ljuvligt i alla fall, jag bastade, tvagade och smoride mig. Ringde  lilla C, hon var och lekte med gulliga Nova tre år i Söders parker.

Vi traskade till vad den nu heter parken på Åsögatan och satt en timme eller så i brassestolar och lät barnet (hennes systerdotterdotter) gegga med vatten, sand och pinnar.


När vi skiljdes åt hittade jag ett par vita tyggympadojer, precis såna jag vill ha på Åhléns.        nu ska jag bara provgå lite hemma, men har haft likadana förut och de var toppen!




Åkte hem och här låg brevet!


Migrationsverket tycker att vi är gifta nog för att kära Make    ska få bo kvar ett år till!



Så kan en bra ledig dag användas   !


                                      Pussen då   !

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards