kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 2 juni 2011

Totalt misslyckad!

Av Li-Lo - 2 juni 2011 17:55



Jag biter huvudet av skammen och erkänner att jag inte tar mitt ansvar. Idag gjorde jag verkligen mitt yttersta och var oerhört beslutsam när jag satte igång.

Men efter tre timmar får jag bita i ett surt äpple och offentligt göra avbön:


Jag tar inte alltid mitt ansvar och bidrar till konsumentsamhället som en god medborgare!


Idag skulle jag shoppa, då menar jag bränna inte mindre än de 716 kronor jag hade på fickan i form av presentkort.

500 kronor på H & M och 216 kvar på ett annat i Farsta Centrum,

                    


så det var dit jag styrde kosan. 

Först letade jag efter gympadojor (jag envisas att kalla alla varianter det) Joo, då det fanns såna jag skulle vilja ha till ett hyfsat pris: Om jag varit man! I damstorlek envisas tillverkarna att göra detaljer i någon slags äckelrosakorallfärg. Den är FUL!   



På H & M hängde de hånfullt flinande långklänningarna med sin vidriga ”von oben ”attityd eller så fanns den kortare modellen som visar upp betydligt mer av Li Lo lår än jag tycker världen bör se.

En baddräkt såg lite trevlig ut framifrån, men nätsidorna skulle nog få mig att känna mig som en deltidskassler?


På Lagerhouse lyckades jag bränna 92 kronor!

Ett handrivjärn?     


Två tablettaskar, en liten bok att skriva kloka saker i och ett doftljus, med doft av, eeh, älg?? Jo, det står så på burken!  Skitsamma, för det är precis vad jag ska ha det till, dölja sketlukta på dass vid behov.


Fem kronor kostade det att kissa på en toalett där jag mer än gärna provat älgdoften.

Sen var jag tvungen att vila och summera dagen lite. Happy Meal fast utan själva "lyckan" var åtta spänn dyrare och innehöll ingen leksak. Dagens blåsning!


Tapper som jag är blev det i alla fall Cubus, Lindex och KappAhl innan jag gav upp.

På KappAhl provade jag i alla fall två baddräkter som jag gillade.

All kärlek är inte ömsesidig, tyvärr!

Om en baddräkt ska rymma mig och inte pressa ut nassarna i ärmhålen eller någon annan stans behövs en stor storlek.

Om jag sätter på mig en baddräkt i stor storlek blir det liksom en massa tyg över som jag kan välja att chict rynka på mitten eller ha hängande i grenen…

Bikini då? Nope!


Det får väl bli klippan bortanför stranden i år också, med gänget som skyr textilare.

Jag kan ju också fortsätta bära mina gamla, som för länge sedan tappat schvunget i de trådar som gör dem töj- och formbara.


Det blev inga fler inköp.


Nu puttrar en doftande Domoda på spisen och jag har tid att gå ut på balkongen en stund och titta när mina chiliplantor växer, precis som planen var för de här fem lediga dagarna!


Återkommer med rapport om hur det gått med det   


Pussen då  !

 
 
Ingen bild

susanne

2 juni 2011 20:16

Du slår ju huvudet på spiken jämnt asså!! Får man utnämna dig till -språkrör- för det kvinnliga släktet!!!

Li-Lo

2 juni 2011 21:33

Det är en utnämning jag tackar för!

 
Gun

Gun

2 juni 2011 23:28

Hahaha, du skriver så underbart roligt och träffande.:)

http://horni.blogg.se

Li-Lo

2 juni 2011 23:41

Tack lilla rara Gun. Det gör ju du också, dessutom hemtrevligt! : )

 
Ama de casa

Ama de casa

3 juni 2011 10:23

Shoppa kläder är sååååå tråkigt! Skulle nog vara roligare om man hade en annan form...
:-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

3 juni 2011 15:43

Jaa, kanske det? : ) Men vore man samma supertrevliga gulliga Ama och LiLo då, knappast!

 
habanero

habanero

3 juni 2011 21:08

Hua, ångestframkallande att handla kläder,brrr.
Ångestdämpande med Domoda och chiliplantor :)
Kram

http://www.habanero.bloggplatsen.se

Li-Lo

3 juni 2011 22:01

Ja, god mat i trevligt sällskap är härligt och att se att nästan alla plantor blommar och en del redan har frukter, det är så kul!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards