kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 30 maj 2011

vad gör man?

Av Li-Lo - 30 maj 2011 20:34

Man äter frukost


  Närmare bestämt "Gasklocka" som jag en gång lärt av en jobbarkompis. Varför det heter så har jag inte den minsta lilla aning om.


Man trånar på avstånd


     efter årets första bad och tittar på när lilla C känner på vattnet

  sånt gö rinte jag, det är ALLT eller inget som gäller för mig!


Man bjuder hem några rara damer till köket på mat och vin lite spontant sådär

en lördag i maj               


Sen firar man sin mamma på Mors dag och 86 års kalas på en gång!


 


Och så får man låna och gulla    lite med ett syskonbarnbarn OM svåger J släpper honom en stund!  


Sen blir det måndag igen


I morron ska vi till migrationsverket och jag ber ödmjukt om hållna tummar fram till 14 ungefär, tack!


Pussen då  !

 
 
Moma

Moma

30 maj 2011 20:50

Spontat är mycket trevligt, nästa gång får det bli i Moma's Kitchen!

Äsch, det blir bra i morgon, jag är inte det minsta orolig, var snäll med varandra nu!
Pyss

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

31 maj 2011 08:55

Spontant är verkligen det bästa!

Vi är snälla, kommer gå i mycket god tid och sen njuta av en nästan.ledig eftermiddag med god mat till kvällen!

 
Ingen bild

susanne

30 maj 2011 21:00

Tummar hålles, LYCKA TILL!!

Li-Lo

31 maj 2011 08:54

Tacktacktack!

 
habanero

habanero

30 maj 2011 22:16

Alla tummar och tår ska jag hålla för att det ska gå bra...måste dock kanske släppa tårna en stund då jag behöver hålla ett tal för en medarbetare som ska gå i pension, just sådär vid 14-snåret, men för övrigt så.
Min mamma fyllde också 86 för ett par veckor sedan.
Goda tankar och kram :)

http://www.habanero.bloggplatsen.se

Li-Lo

31 maj 2011 08:54

Vid 14 borde intervjun vara klar, så det är okej att släppa då, kramkram och lycka till med talet!

 
britta

britta

30 maj 2011 22:44

Jag höll tummarna och hoppas av hela mitt hjärta att det gick bra. Tänker att det inte borde vara några problem, men tänker samtidigt på en av mina gambiska vänner som sa med stor övertygelse "man kan inte lita på de där människorna och deras system"

http://brittasblogg.wordpress.com

Li-Lo

31 maj 2011 08:53

Tack, nu är det bara några timmar kvar tills vi ska gå iväg, jag är mndre orolig nu än för en vecka eller två sedan, konstigt nog!

 
Ama de casa

Ama de casa

31 maj 2011 15:20

Åh nu hann jag inte hålla tummarna, men jag håller tummarna för att det gick bra ändå!

Gissa om jag blev förvånad när jag såg min allra vanligaste frukost här i din blogg! Men att den hette gasklocka, det hade jag ingen aaaaning om. Anders lärde sig den när han var FN-soldat på Cypern :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

31 maj 2011 18:13

Jag tror det gick bra, de lovade att vi får veta nästa vecka...

Gun hade inte varit FN soldat, det är jag säker på : )

har ingen aning om det är några andra som kallar det så, men du som har så många läsare kanske kan göra en rundfrågning?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards