kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 26 maj 2011

LiLo modebloggar!

Av Li-Lo - 26 maj 2011 12:56



Vi är olika


Jag till exempel är väldigt olik en fotomodell.

Det finns flera skillnader.


De är väl 180-185 cm långa.

Jag är inte det.


På mitten går det liksom inåt på dem.

Det gör det inte på mig.


De har små hårda tonårsbröst.

Mina nassar är stora och lite mjukt fluffiga.


Fasta solbrända lår och hårlösa underben verkar de ha.

Jämnvita, ludna och knögelmjuka har jag.


Ändå händer det att jag vill köpa nya kläder.


Idag har jag letat efter klänning.

Jag vill ha en trikåklänning utan ärmar, som går ungefär till knäna.


Jag hittade flera fina som slutade på halva låret.

Då är ändå mina lår inte alls långa.


Sen fanns det flera andra långa klänningar.

Det ser roligt ut.

När jag ställer mig bredvid en sådan som hänger fullt ut på en galge

är vi lika långa.


Årets klänningsmode får mig att känna             

att jag inte riktigt räcker

ända ner!


Men....


Vem vill vara på botten?


Pussen då   !


 
 
Ama de casa

Ama de casa

26 maj 2011 18:03

Shoppa kläder är såååå tråkigt! Hoppas ändå att du hittar din drömklänning :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

26 maj 2011 18:21

En vacker dag så : )

 
Moma

Moma

26 maj 2011 19:27

Jag har en sån lång, jag kan gömma dig i den:-)

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

26 maj 2011 19:33

: ) Som en liten "dolme"

 
Anna

Anna

27 maj 2011 08:40

Shoppa kläder kan ju vara hur kul som helst när man väl bara är sugen.
Just klänningar kan jag tipsa om Bonprix sida. De har mycket snyggt, vettiga priser och rätt längd har de dessutom..
Och det säger jag som precis som du inte uppfyller modellkriterierna. Former både här och där som ställer till det.

http://annalandin.bloggplatsen.se

Li-Lo

27 maj 2011 12:45

Jag är nästan aldrig sugen! Men jag jobbar mitt i Stockholms city, så när lunchen är äten blir det ofta en tur på stan, spontanshopping är min grej!
Har köpt en del på Bonprix, de har en hel del bra.
Trevligt att du besökte mig : )

 
habanero

habanero

28 maj 2011 20:40

De där klänningarna ser verkligen jättelånga ut, fast inga problem här inte.Kroppens fyllighet kompenserar bristen på längden, så även de långa klänningarna blir lagom långa.;D
Kramis

http://www.habanero.bloggplatsen.se

Li-Lo

28 maj 2011 22:55

Inte ens allt mitt mjuka goa hull fyller upp så jag når marken i en sån klänning!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards