kucke-li-lo

Alla inlägg den 20 maj 2011

Av Li-Lo - 20 maj 2011 17:21





Jag gillar mycket av det som är nytt, verkligen.

Internet är jätteklämmigt, jag tycker det är bra att ha mobiltelefon och att det finns hemtjänstlarm.

Mikrovågsugn som plingar när maten är färdig när jag är jättehungrig är bra.

Snabba tåg och skoinlägg framtagna med datorskannade fossingar är fina grejer.


Digitalkameran är underbar, att kunna kasta alla skräpbilder, innan man betalat dyrt för att få se dem, super!

Tänk när jag betalde jättedyrt för att framkalla kollobilder tagna med en gammal Instamatic och fick en suddig och en annan jättesuddig bild på samma jävla får!


Jag har dock mindre till övers för en hel del annat som är nytt.


Det jag gillar allra minst är det finns för många val.

Pensionsfonder, elbolag, telefonbolag, taxibolag.

Light, lagom eller fett. TV-kanaler och fan vet allt.


Idag surfade jag in på en sida som bland annat säljer schampo.

Det blev jobbigt.

Nu måste jag tänka och fundera noga.


Är mitt hår:

 


Skadat?

Mycket skadat?

Mycket torrt och skadat?

Eller har jag till och med försvagat och sprött hår som behöver ett
omedelbart ingripande?

och

Vill jag rengöra på djupet? eller vill jag kanske bara blaska av det lite på ytan?


Ändå känns det som ganska enkla frågor.


När jag nu tänker mig att jag ska studera lite mer ingående vad de kan göra med mitt hår inser jag att detta med att tvätta håret inte är någon barnlek som jag hela livet gått och trott.


Har mina testar kanske gjort sig förtjänta av detta?

”Skäm bort ditt hår med Pure Hydration, en
vårdande formula med vit tryffel och pärlemor


Eller kan det vara så att jag behöver lära stråna veta hut?


”Värmereparerande mjölk som reparerar hårfibern varaktigt, beskyddar håret och
gör det lättare att föna, med

Amidocell: förening av förstärkande Incell och Amidon, stärkelse som disiplinerar
håret.”



Att fler inte använder detta som på något sätt verkar kunna ändra även kroppen till det bättre förvånar mig mäkta:


”Rena linjer återvänder till catwalken och reducerar allt till det
yttersta. En harmonisk balans får kroppens konturer att skina
igenom. Renar Sebastians sinne och ger begreppet rent en
ny innebörd. Viktlösa och skinande. Vi pratar light schampo
och balsam. Produkter som renar och förbättrar hårets
tillstånd, med en viktlös, felfri glans. skyddar färgat hår.”


Att det dessutom renar håret är nästan mer än man mäktar med.

och när jag läser längre ner att det ger en ” multi-sensorisk upplevelse i duschen” funderar jag starkt på att slå till.


Dock kan jag ju inte förneka att namnet på detta lockar en smula även det..

“XXXX X-XXX Deep-Penetrating

Reconstructor med Resekit”

 

Fast trots allt är detta nog vinnaren:


”XXXX Catwalk Curl Collection Defining Shampoo
Den här specialdesignade sulfatfria formula preparerar
lockarna inför styling. Marinbotaniska ingredienser
som sjögräs och havsfänkål hjälper till att jämna ut
fjällskiktet och lugna frizz. Gurkvatten hjälper till att
behålla och definiera vackra och livliga lockar.”


Vem vill inte dofta havsfänkål och ha jämna fjällskikt i det lugna frizzet?


                                         

                          Kom tillbaka, snälla!!!!!!    


Pussen då   ! 

                                     















Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards