kucke-li-lo

Alla inlägg den 14 maj 2011

Av Li-Lo - 14 maj 2011 21:27



Det finns lediga dagar och så finns det Lediga Dagar!

Idag har jag haft det sistnämnda.


Inte en endaste sak bestämt i förväg, inte en endaste liten plan att följa eller någon stor eller liten person som väntade sig något överhuvudtaget av mig!
Det är sådana dagar som fyller mig med frid och fröjd i själ och hjärta.

Ja, ni som har tittat in här förut vet ju redan att helgfrukost är snudd på heligt för  mig, idag inget undantag. Men det är inte alltid det finns två dagar gamla jordgubbar att svocsha runt i mixern med en banan och lite juice och is! Mums   

Sen kom min lilla pappa på besök, han ville ge Mambo-sonen en "dusör" för att han varit så duktig och klarat av sin utbildning!

Tillsammans traskade vi sedan de femtio metrarna till ett av hans andra barnbarn som fyllde trettio häromdagen och gratulerade! En fika där och sen for han hemåt (med lite stekt färsk torskfilé i ett knyte från mig)

Fnulade runt här hemma lite, sen satte jag mig på cykeln och trampade runt i hembygden lite planlöst.

Det finns en bra secondhand butik en bit bort, som jag klarar av. Inte fullproppat med grejer, ingen lukt av gammalt damm och rätt ofta snygga saker, men tyvärr är det ju sällan rätt storlek.

Framhjulet kärvade lite, så jag tog en sväng förbi Cykelängeln i Skarpnäck!   

Den mannen har ett hjärta av guld, magiska händer när det gäller allt som rör cyklar. Troligen har han även en ganska tom plånbok, eftersom han vägrar att ta betalt för småtjänster!
En liten dragning med en nyckel så var det fixat och mitt hjärta som vanligt fullt av värme efter ett besök hos honom!

Handlat lite, planterat om någon stackars chiliplanta som fortfarande trängde sina rötter i en mjölkkartong.


Bildkavalkad av växtlighet:

 

                                 

   

Såklart har vi ätit en god middag, den kan hända att jag slumrade en liten, liten stund innan jag lagade maten.

Nu har jag tagit en behaglig aftonstrospromenad med bästaste Nilla och hunden     hennes.

Lite slötitt på TV, en kopp the och en liten,liten godispåse i soffan, känns som en ganska  perfekt avslutning på en lmycket lyckad Ingentingdag, eller hur?


Pussen då   !


Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards