kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 13 maj 2011

Allra mest fin-fina grejer!

Av Li-Lo - 13 maj 2011 14:16


Endera dagen kommer jag säkert, att kanske eventuellt, minnas att det behövs batterier om man ska kunna fotografera.


Men jag tvivlar på att de supergulliga tomaterna jag köpt finns kvar då.  

Så ni får föreställa er hur jag från ett berg av olikfärgade småtomater lyckligt fyllt en påse med avlånga gula och röda samt runda mörkgrönröda! (Hemköp 30 spänn!!! kilot)

 

Nu måste jag bara bestämma vad jag ska ha dom till, för även om de är helt underbara att titta på så har dom ju en annan funktion också.


Färsk torskfilé till ett bra pris fick jag också med mig. Eftersom detta inhandlats på lunchen, gäller det nu att minnas att ta med dem hem. Misstänker att jag blir lätt impopulär om de blir kvar i kylen på jobbet över helgen.

De måste jag också tänka till lite på hur jag ska tillreda.


Min Jamaican Bell har bebisar, ska försöka låta dem växa färdigt och mogna riktigt innan jag plockar dem, hoppas de ska få lite styrka på så sätt.

De andra chiliplantorna avvaktar än så länge, två Apache har fått blommor, men ännu inga bebisar.

 


Bittertomaterna blommar men samtidigt tjurar och surar dom och envisas med att få spinn. Jag vill helst kasta ut dom, men då går minsann Make i spinn!


Hur man än vänder sig, har man akterstycket bak och andra ändan rakt föröver..

Om man inte är telefonist förstås, för då kan man plötsligt hitta muffen i urringningen!   


Jag vill också tydliggöra att jag självklart uppskattar jättemycket att pinna som en Chihuahua bredvid Moma.

                                Hon är ju ett riktigt guldkorn i tillvaron   !


Trevlig veckända och Pussen då    !







 
 
Moma

Moma

13 maj 2011 15:18

Härligt med goda tomater! Jag tror dessvärre du får klara dig utan hettan vad gäller jam bell, men du har ju de andra godsakerna att se fram emot!

Själv är jag mäkta stolt att mina Scotch Bonnet har fått två små pyttebäbisar!

Btw, klart man gillar att pinna på i rallyfart med Moma, ja, med dig med för den delen!

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

13 maj 2011 15:23

Vi får allt se hur det blir med hettan, jag ska ösa varm kärlek över dem!

Dags att leta torskrecept!

Trummar ett varv med småbena av ren glädje : )

 
britta

britta

13 maj 2011 16:17

Jag älskar din blogg. Du är ofta så rolig och minst sagt underhållande. Trevlig helg.

http://brittasblogg.wordpress.com

Li-Lo

13 maj 2011 16:59

Om du kunde se hur förnöjt och stolt jag ler nu : )
Trevlig helg till dej också, ha det gott

 
Ama de casa

Ama de casa

13 maj 2011 18:06

Du kan ju spara dom och åka till tomatkriget i Spanien. När nu det är... Borde ta reda på det och åka dit nån gång :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

13 maj 2011 18:37

Skulle jag kunna göra....om det inte var för att hälften redan är uppätna : )

 
brianna

brianna

13 maj 2011 22:03

Vilken härlig och kreativ blogg!

http://chilipralin.bloggplatsen.se

Li-Lo

13 maj 2011 22:56

Åh, tack. Jag tittade genast in till dej, trivsamt : )

 
Gun

Gun

14 maj 2011 09:24

Så fint med olikfärgade tomater. De var säkert goda också.:)

http://horni.blogg.se

Li-Lo

14 maj 2011 12:50

Goda och vackra och snart slut...

 
Renee

Renee

14 maj 2011 09:55

Oj vad det finns mycket olika tomater. Du får se till att fixa något härligt utav det.
Sv: jag är nybörjare att tänka i processer, inte lätt att hålla reda på alla beståndsdelar, jag bara gör! Ha det bra!

http://reneemari.blogg.se

Li-Lo

14 maj 2011 12:50

Ja, de är så goda, så det blir lite som en godisskål som står framme och jag nallar lite då och då!
Aha, ja då får vi väl veta mer när du hållit på ett tag..Ha det gott

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards