kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 23 april 2011

Det börjar med pina och slutar med fötter fina

Av Li-Lo - 23 april 2011 21:39



Långfredagen ägnade jag åt lidande. Inte för att jag på något sätt ville hedra eller vad man säger han Jesus. Nä det var helt enkelt ett numera sällsynt migränanfall. Fy för den lede vad jag var risig. Låg helt däckad till mitt på dagen, då hasade jag upp en stund. Drack the och käkade två mackor, sen la jag mig igen och sov till halv fyra.


Min rara svägerska hade skickat med Make god mat igår, och när jag ätit den orkade jag steka små fina köttbullar som Mamma hade önskat sej till påskmaten.


Soffan igen och tidigt i säng trots att jag sovit så mycket! En sån dag får mig att vara väldigt tacksam över att jag nästan alltid är en frisk person. Visst bråkar mina fötter, mitt ena knä och höfterna med mig, men det är ingenting jämfört med det där. Fattar inte att jag stod ut när jag hade det nästan varje månad förut, det är verkligen vidrigt.


Idag hade jag en känning när jag vaknade men det försvann med en vanlig tablett. Tur det för balkongen väntade ju på att bli fixad. Tänk vad mycket lättare det var att göra när vi hjälptes åt.

Nu är den fin och väntar på värmen så alla våra chili, bittertomat och vanliga tomater kan flytta ut. Jag har satt några klätterfröer, grävt ner några jordärtskockor och köpte lite påskliljor och en småblommig mörklila pensé så vi har något att njuta av så länge.


Jag skulle som sagt ta med köttbullar och inget annat, men så kunde jag inte låta bli att göra en liten paj med bladspenat och feta, jag tycker det är så vårlikt med det gröna och vita i den.Å så är det ju så gott dessutom.

 

Sen kom jag på hur gott jag tycker det är med mandelmassekaka, vips så hade jag gjort en sån också.

 

Hade tänkt köpa påskliljor och blanda med blåbärsriset jag plockade på en promenad, de var slut.

Köpte två krukor och en gul våreld och gjorde små gulliga buketter i stället.  

Tio personer trängde vi in oss hos Mamma och Pappa i köket, trångt, trevligt och gott!

Tog det här fotot av min far, nog har han en rätt imponerande ryggtavla för att vara 89 bast?

  Lilla mamma och svägerska fick också vara med på bild, med storebror

 

Nu ska jag ta och stoppa mina fossingar i en balja vatten, tvätta och fila, sen smörja dem med en kräm jag fick av Mamsen.

Å så ska vi skrapa två trisslotter, kanske jag skriver nästa inlägg från Bahamas, Gambia eller nåt annat trevligt ställe?   


Påska- pussen då   






 
 
Ingen bild

tove

23 april 2011 22:41

En riktgig god och mumsig Påsk på dig!
blev jobb hela påsken för mig men nästa påsk ska jag vara ledi goch umgås med barnen och Anders.
kram

Li-Lo

24 april 2011 09:47

Nu ska vi umgås genom städning, inte alltid det trevligaste, men men..Hoppas du har det bra trots jobb, kram

 
Moma

Moma

24 april 2011 00:11

Men ta mig med då!! Jag håller tummarna!

http://Www.momaskitchen.se

Li-Lo

24 april 2011 09:46

Suck! det blir promenad jag får ta med dej på....Men det är baske mig trevligt det med : )

 
Ama de casa

Ama de casa

24 april 2011 10:04

Fy vad jobbigt det måste vara att ha migrän!

Fast resten av påsken verkar ha varit trevlig :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

24 april 2011 11:26

Migrän är faktiskt SKIT! Men nu är det bra och vi har precis städat inne, så resten av helgen är min, bara min att använda precis som jag vill!!!

 
Moma

Moma

24 april 2011 21:38

Prommis är mycket bra det med!

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

24 april 2011 22:16

Ja det är det faktiskt, och gratis dessutom!
Kramelikram

 
habanero

habanero

24 april 2011 22:22

Vilka söta buketter.
Pajen såg väldigt god ut, blir nästan hungrig här...
Hoppas migränen inte kom tillbaka, och att trisslotten gav en rejäl vinst:)
Kram!

http://www.habanero.bloggplatsen.se

Li-Lo

24 april 2011 22:38

Det var en god paj, men lotten lämnade oss lottlösa! Tur att vårvädret, cykelturer och promenader är gratis!
Huvudvärken har jag sluppit, tack och lov. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards