kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 21 april 2011

Bloggeribloggerabloggeralla

Av Li-Lo - 21 april 2011 09:59


Det händer att jag slumpar runt på bloggar lite här och där.

Jag vill hitta några fler som jag trivs med att följa. Jag har ett antal idag, som jag läser mer eller mindre ofta:


Tonårsmorsa     Den första bloggaren jag började följa Duktig, rolig och 

                      påläst                 

Britta                                  Modig, klok och stark.

Habanero                            Vis, snäll, gemensamma punkter

Sailaway                             Hemtrevligt, härliga hund och hav bilder

Hörni                                  Helt enkelt Gulle-Gun!

Bengtsson                           Frillesåskille med massor av klokhet.

Moma                                 Granne, promenadsällis, köksinspiratör

Daniel                                 Glad, galen och gullig! 

Ama                                   Bäst tävlingar              

Ketchupmamman                   Härligt rolig och klok därtill.                   

Call es mat                          Matblogg på ett annat sätt.                      



Sen finns det andra där jag tittar in lite då och då, länkar jag följer och infall jag får.


Men det är just när jag letar runt på måfå som jag känner mig lite udda i bloggvärlden…


Jag har varken katt eller hund.

Bantar gör jag inte och följer ingen diet, har inte ens försökt.

Lyckligtvis har jag ingen kronisk sjukdom.

Jag har inga små jobbiga alternativt gulliga barn eller barnbarn.

Inte bor jag på landet eller hus där jag pysslar eller bygger om.

Tror inte på gud, änglar, småknytt eller något annat övernaturligt.

Köper inte massvis med kläder, smink eller små saker till mitt hem som jag lyriskt berättar om eller fotograferar.

Tar inte bilder av alla mina måltider.


Undrar vilket av ovanstående jag borde ha/göra för att få fler läsare?


För övrigt   så ses vi väl i kväll antar jag!


Pussen då   !



 
 
Ama de casa

Ama de casa

21 april 2011 19:21

Vad hedrande att få vara med på din "att läsa"-lista :-) Tack fina du!

Jag var väldigt lik dig fram tills den sista punkten. Jag fotar min mat. Ofta. Och det gjorde jag innan jag började blogga med :-D

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

21 april 2011 21:57

Jag fotar den ibland, men äter den oftare : )

 
habanero

habanero

21 april 2011 20:00

Tack för vänliga ord!:)
Är jätteglad att du finns också!
Ses snart på Blåkulla,kvasten är färdigtrimmad..
Kramelikram

http://www.habanero.bloggplatsen.se

Li-Lo

21 april 2011 21:56

Varsågod, det är spännande när man hittar personer på detta viset!
Ha en underbar påsk, jag ska ta tag i min lilla balkong i morron, tar tid och är jobbigt, trots den lilla ytan

Kram

 
Sailaway

Sailaway

22 april 2011 08:57

Vad glad jag blev att jag är med på din lista! :)
Ja de är oftast av en slump jag har hittat nya favoritbloggar att följa också.
Din är en av mina, jag blir ofelbart på gott humör av att läsa inne hos dig, även om jag just nu en period har haft svårt att hinna sitta just något vid datorn.
Husdjur, sjukdomar, bantning etc finns de ju miljoners bloggar av, alltså bara en i mängden. Vill man ha många läsare vet jag inte riktigt vad som krävas, men att sticka ut på något sätt i allafall.
Kram & Glad påsk

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Li-Lo

22 april 2011 13:06

Glad Påsk, jag har drabbats av en extrem huvudvärk, kom just ur sängen : (

 
Renee

Renee

22 april 2011 09:55

Jag missade kvasten igår, klockan gick fel.

http://www.reneemari.blogg.se

Li-Lo

22 april 2011 13:05

sånt händer, ingen panik det blir fler resor
:)Glad Påsk

 
Tonårsmorsa / Fatou

Tonårsmorsa / Fatou

23 april 2011 09:16

Tack för fina ord, de värmer!! En riktigt GLAD PÅSK passar jag på att önska dig också! Kram! ♥

http://tonarsmorsa.se

Li-Lo

23 april 2011 09:36

För att du är Värd dom! Glad Påsk och jättekram, njut av den och din fårfiol!
: )

 
britta

britta

23 april 2011 09:17

Tack för att jag blev med på din lista. Du är definitivt en av mina favoriter. Det roliga var att flera andra av de bloggare du nämnde också finns med på min lista. Ibland är det ju tillfälligheter, men mest troligt har vi väl samma smak. Glad påsk

http://brittasblogg.wordpress.com

Li-Lo

23 april 2011 09:35

Vi har nog samma Goda Smak! (eller hittar länkar på samma ställen?)
Hopppas du får en underbart trevlig påsk, kram

 
Moma

Moma

23 april 2011 10:29

Åh, fina du, jag sträcker stolt på mig!
Lööv

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

23 april 2011 12:41

Det behöver du inte, du är ju redan lång : )
Just nu testar jag helstekt kyckling med green seasoning innanför skinnet och lite citron grejs i maggen....
Balkongen är klar, kom å fika?
Kraaaaaaaam

 
Ama de casa

Ama de casa

23 april 2011 18:43

sv: Jag får väl lov att gratulera till vinsten då :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

23 april 2011 20:23

Niger djuuupt och är ödmjukt glad

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards