kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 20 april 2011

När verkligheten överträffar dikten!

Av Li-Lo - 20 april 2011 12:56

Detta är ett pressmeddelande från Sveriges Regering för något år sedan!   Tro det eller ej, men det är äkta. Jag kan inte låta bli att ta fram och läsa det emellanåt, språket är helt enkelt underbart och hela meddelandet är genom-mäktigt på något vis:


"Tid av god kvalité - viktigt för det svenska informationssamhället

Regeringen har idag beslutat att bevilja Post- och Telestyrelsen (PTS) ett bidrag på 4,2 miljoner kronor för insatser inom området robust och spårbar nationell tid. Syftet är att säkerställa en fortsatt god kvalitet av tid över Internet. Funktionaliteter i moderna IT system är beroende av korrekt tid. Exempel på sådana behov är banktransaktioner, elektroniska signaturer, tidsstämpling av olika typer av information och poster i loggdatabaser för uppföljning.

- Att svensk tid är exakt, väldefinierad och finns fritt tillgänglig via Internet är viktigt för ett högteknologiskt informationssamhälle med allt fler elektroniska tjänster, säger IT- minister Åsa Torstensson.

Svensk tid genereras idag av SP Sveriges Tekniska Forskningsinstitut, samt STUPI AB och den görs tillgänglig över Internet via Netnod AB.
Detta arbete kommer att ske inom ramen för Post och Telestyrelsens arbete för att främja robust elektronisk kommunikation.

Kontakt

Kenneth Hultgren
Pressekreterare hos Åsa Torstensson"
 
"Robust tid", ett sånt uttryck är helt enkelt underbart, vad kan motsatsen tänkas vara?
Hafstid? Förfinad tid?
 
"Tid av god kvalitet"  Jo, jag tackar, sån vill man ju verkligen ha, ingen jäkla EPA-tid om man kan slippa
 
"fritt tillgänglig tid" 
Vem har sagt att den nuvarande regeringen inte är uppfyllda av solidaritet och generositet med medborgarna?
Även om man dragit in på en och annan slant till sjuka, arbetslösa och lite annat smått och gott så är tiden helt och hållet fritt tillgänglig för var och en i landet...  GRATIS!!!
 
Glad påsk och passa nu på att utnyttja all fri tillgänglig tid!
  Påskapussen då   !

 
 
 
Gun

Gun

20 april 2011 14:42

Hahaha, är det sant? Helt otroligt, och konstigt pressmeddelande.:)

http://horni.blogg.se

Li-Lo

20 april 2011 15:30

Ur led är tiden, med besked! Jaa det är sant och så roligt samt konstigt! Kram

 
Moma

Moma

20 april 2011 16:24

Fantastiskt! Undrar just om man kan reklamera tid som man inte anser har varit av god kvalitet?

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

20 april 2011 18:50

Det borde gå, men jag är inte helt säker!

 
habanero

habanero

20 april 2011 22:54

Ohhh.Nu fattar jag varför tiden aldrig räcker till för mig! Jag har ju bara tagit vara på tiden som jag trott mig ha, inte visste jag att den svenska tiden fanns fritt tillgänglig på Internet!
Vad är det för webbadress till den tro...???
Kram på dig!

http://www.habanero.bloggplatsen.se

Li-Lo

21 april 2011 09:52

www.alltidivarlden.nu kanske?

Men visst är det härligt att få veta såna här saker?

Kram

 
Moma

Moma

21 april 2011 00:05

Är det regeringskansliet man ringer till om sådana ärenden tror du?

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

21 april 2011 09:50

Bara ring vi har TID!

 
Ama de casa

Ama de casa

21 april 2011 19:24

Hahaha! Är det FÖRSTA april idag? Jag trodde det var tjugoförsta...
:-)
Glad påsk!

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

21 april 2011 21:57

Visst är det helt galet? Jag läser det om och om igen och bara ler

Gladur Påskur

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards