kucke-li-lo

Alla inlägg den 12 april 2011

Av Li-Lo - 12 april 2011 13:09



Egentligen är det ofattbart att vissa saker fungerar så himla bra. Tur måste det väl vara ibland, kombinerat med rätt människor och sinnelag hos dem?


Jag har ibland svårt att förstå, att jag från att ha varit enastående mamma så himla länge, utan minsta lilla seriösa förhållande på hur många år som helst, plötsligt är en Fru!

Det kan fortfarande förvåna mig, framför allt att det faktiskt fungerar riktigt bra att dela liv och vardag.

Märkligast men också häftigast av all, är förstås att det fungerar även med resten av familjerna. Mina söner blev väl också rätt förvånade över att få ”en ny pappa” så där hux flux, men till och med det har fungerat synnerligen bra. Det är jag självklart både jätteglad och tacksam över.


Världens gulligaste Mambo-son uttryckte det så här i morse:

 - Vilken tur att han inte är en elak styvpappa som tvingar mig att städa hela tiden och sen inte ens låter mig gå på balen!


Jag försökte hitta på något skojigt namn på en kille som motsvarar Askungen, men genusmedveten och klok som han är, sa han att Askungen kan både tjejer och killar heta!

 



Grodor kan man behöva kyssa för att hitta prinsar, det har jag väl gjort. Sanningen att säga har jag kysst både det ena och det andra i djurväg (jävla svin, förbannade gris, åsnor, glada laxar mm), innan min prins uppenbarade sig.


Men idag gäller det inte kyssande, utan slukande.


Salta grodor, de där stora som är täckta av en gulbrunt pulver och har lite goj i magen som blir mjukt efter ett tag.

 

I söndags efter den långa promenaden ansåg jag mig ha rätt att njuta i sängen, med en deckare och en LITEN godispåse.

En sån stor groda är bra att börja med, men vad gör den satans grodan?

På ryggen har den sprickor som SKÄR mig i tungan. Sånt borde verkligen uppmärksammas av media!


Groda skadar oskyldig läsande kvinna!



Sen ville jag bara nämna det där med fotbollen.

Det är inte lätt att vara Bajenfan! Men man är det ju ändå, alltid av födsel och ohejdad vana..


  Pussen då   !

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards