kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 8 april 2011

Viskningar och rop

Av Li-Lo - 8 april 2011 22:22



När man jobbar mitt i Stockholms city blir lunchpromenaden allt för ofta förlag till diverse affärer som råkar ligga så påpassligt i närheten.


Det är när jag och kollegan slinker in i någon sådan det händer...

Vissa saker ropar mitt namn när jag kommer in!  


Det är som tur är inte ofta jag bryr mig om oljudet, jag kan för det mesta helt ignorera skriken. Det är sånt man lär sig, först som minst i en stor familj, sen som mamma!

Somliga gånger klarar jag inte att stänga öronen, utan är helt enkelt tvungen att lyssna.  Som tur är lyssnar jag bäst till de som har svaga små röster priser! 


Grönt är min favoritfärg, speciellt neon-äppel-limegrönt.  Jag är också väldigt svag för svart och vitt i häftiga mönster.

   


Så vem kan klandra mig för veckan små inköp?


 


Och när man klär så himla bra i coola huvudbonader måste man ju helt enkelt ha en ny sommar hatt, eller?


Men som sagt någon slags filter måste jag ha, för gallskrik från exklusiva butiker eller hojtanden från annat än rea-på-rea uppfattar jag väldigt sällan. Sådana försök att få min uppmärksamhet blir sällan mer än små hesa viskningar jag lätt kan strunta i. Sicken jäkla tur för min plånbok att jag har sån selektiv hörsel va?


Pussen då  !


 
 
Hanne

Hanne

8 april 2011 22:37

Fika nästa gång jag är i huvudstaden? Vi har mycket att diskutera!!!!

http://kennelskybar.bloggplatsen.se

Li-Lo

9 april 2011 10:30

Vem vet?

 
Ingen bild

Mikaela

9 april 2011 10:55

Grattis till fynden. Själv går jag inte in några affärer om jag inte absolut måste. För det min öron uppfattar är ropen - mej kommer du att kunna ha i evigheter, jag är klassisk, odödlig, du kan ta fram mej säsong efter säsong och jag är alltid lika fräch och smälter in i din garderob uran att sticka ut. Och samtidigt vill jag ha det där som är lite galet, som man blir glad av, fantastiska färgkombinationer och kul snitt. Men jag slipper fundera, blir inget nytt på ett tag, eller då skall det iaf skrika så trummhinnan riskerar att spricka. Skönhelgshälsning.

Li-Lo

9 april 2011 15:50

Svårt att kombinera klassiskt osynligt och galet!

Min njut-del av helgen börjar nu, en påse godis, en deckare och vila i rummet innan matlagningen, ta hand om dej, kram

 
britta

britta

9 april 2011 11:54

Konstigt att de ropar efter dig. När jag går i affärerna hör jag inte de där ropen däremot står det irriterande lappar med BRITTA på visa saker. Redan märkta för mig. Visst är det lite konstigt?

http://brittasblogg.wordpress.com

Li-Lo

9 april 2011 15:48

Oj! Det har jag ju inte ens tittat efter, lappar...Vilken tur, det har jag inte råd med, att båda hitta såna och lyssna till ropen!

 
Levidag

Levidag

9 april 2011 11:58

Men du,den där fina hatten får mig att tänka på MJ:s "Smooth Criminal". Skulle man kanske kunna få ett smakprov på dina omtalade dancemoves till låten? Mambo-sonen filmar dig säkert mer än gärna? :D
Ha en riktigt skön helg!
Kram

http://www.levidag.bloggplatsen.se

Li-Lo

9 april 2011 15:46

Tänkte jag inte på hur oerhört lik honom jag blev med den på !!!!
Dancemoves.....Hmmmm det tänker jag lite jättemycket till på : ) Kram

 
Ama de casa

Ama de casa

9 april 2011 20:05

Selektiv hörsel är en fantastisk egenskap. Spar många pengar.
:-D

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

10 april 2011 10:39

Jag bara spar och spar jag!

 
britta

britta

9 april 2011 21:01

Jag har tänkt vidare. Det är inte klokt vad affärerna är i stånd till för att sälja sina varor. Rop och lappar! Undrar vad dom hittar på härnäst.
Glömde att säga att hatten är jättesnygg. Passar dig fint

http://brittasblogg.wordpress.com

Li-Lo

10 april 2011 10:39

Ja, man undrar? När dom börjar springa efter eller gripa tag i mej är det jag som flyttar ut i skogen!
Tack, tack jag gillar inte solglasögon och jag gillar inte sol i ansiktet eller ögonen så något måste jag hitta på

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards