kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 8 april 2011

Pinsamheter

Av Li-Lo - 8 april 2011 14:56

 och att göra bort sej är förbaskat kul.


Just när man själv gör det är det sällan så himla skojigt, men det brukar bli roligare med tiden. När andra gör bort sig är det nästan alltid askul på en gång däremot.


Två bloggar jag läser tycks vara med i en hemlig klubb där man öppet och modigt redogör för sina bästa bortgörningar.


Gun och Ama har delat med sig av några godbitar, och här kommer lite av mina och andras:


I tonåren satt jag på bussen efter ett tandläkarbesök och log med min sedvanliga charm till höger och vänster. Kliver av bussen och när jag står framför spegeln i hallen där hemma upptäcker jag att jag har en grön och kletig snorbobba utsmetad på min helt bedövade överläpp! Hepp!


Som ganska liten rantade jag i sedvanlig ordning efter mina storebröder när vi campade i Danmark. På campingplatser brukar det vara rostfria rännor med flera kranar för handtvätt på toaletterna. Såklart jag blev glad när jag såg att de hade en i barnnivå på herrarnas, även om jag inte hittade kranarna!


 


Yster dans på diskotek i Spanien på den tiden tuttarna inte var fullt så långa och fortfarande höll sig hyfsat, men inte tillräckligt bra på plats utan BH. Hej, hopp va populär jag blev då den ena nassen så näpet (?) tittade ut ur linnets ärmhål.  


Även andra råkar ut för saker…


I tonåren fick jag och föräldrarna lust att hitta på något när vi satt och käkade söndagslunch. Moderna Museet fick det bli. Detta var alltså för LÄNGE sedan, när man fortfarande kunde ta bilen in till stan och parkera den i närheten av stället man skulle till. Vi spatserade runt och tittade på allehanda verk, när vi kom till Duchamps pissoar   blev mamma lite intresserad och böjde sig framåt för att se lite bättre. Vad hon hade glömt var, att på väg till staden hade hon öppnat upp kjolen lite, så när närtitttandet är klart och hon reser sig, hasar kjolen ner och lägger sig som en liten rar korv runt hennes vrister.



Min Pappa brukar berätta om en person som hade ett paket med avföringsprover, på väg till sjukhuset skulle han titta in till en bekant. Lämnade paketet i trappuppgångens fönster av förklarliga skäl. När han kom ut var det stulet!


 Pussen då   !

 
 
Baraa

Baraa

8 april 2011 15:22

Det stämmer. Rätt så kul är det faktiskt, och man lär sig med tiden att hantera sådanna situationer. Ta det med humor!

http://person.bloggplatsen.se

Li-Lo

8 april 2011 15:32

Det enda rätta är ju att skratta åt det : )

 
Ama de casa

Ama de casa

8 april 2011 17:13

Hahaha! Visst är det roligt när folk (helst andra) gör bort sig :-)
Nu för tiden är tiden mellan att man själv gör bort sig fram tills att man tycker att det är kul betydligt kortare än när man var yngre. Eller så kanske bara det att tiden går fortare? :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

8 april 2011 21:14

Jaa, så länge ingen gör sig riktigt illa är det himla kul. Och på fråga B svarar jag, tjaa, det kan nog vara både och?

 
Ingen bild

Lotta

8 april 2011 18:51

Det här med kroppsdelar som oväntat tittar ut verkar ju gå i släkten Billing. Eller hur var det nu med Rogges luftiga shorts i Grekland?

Li-Lo

8 april 2011 21:12

Haha, ja dom får jag skriva om en annan gång, kram

 
Hanne

Hanne

8 april 2011 19:48

Gillade din rampljuspres!!!

http://kennelskybar.bloggplatsen.se

Li-Lo

8 april 2011 21:12

Tackar, man får ta i lite om det ska bli några nya besök : )

 
fallen-angel

fallen-angel

8 april 2011 19:56

Rolig blogg!! Kommer jag klart följa=)

http://fallen-angel.bloggplatsen.se

Li-Lo

8 april 2011 21:11

Tackar, jag ska genast titta in hos dej!

 
Moma

Moma

8 april 2011 21:36

Hahaha, hysteriskt kul!

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

8 april 2011 21:40

Fniss ; )

Förresten jag anar en kokboksnörd i damen...Jag vann Marcus Samuelssons Africa on my mind för nåt år sen, finns intresse att låna hem den ett tag?
Om inte annat för att leta likheter med det Västindiska köket???

 
Moma

Moma

9 april 2011 13:51

Yes pls!! Det gör jag hjärtans gärna!

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

9 april 2011 15:45

Då fixar vi det!

 
Gun

Gun

9 april 2011 21:53

Hahahaha, kul att du också outar några pinsamma ögonblick. Det är så skönt att veta att alla gör bort sig ibland.:)

http://horni.blogg.se

Li-Lo

10 april 2011 10:37

Finns ju nästan inget roligare.....och att dela med sig är härligt ju! : )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards