kucke-li-lo

Alla inlägg den 6 april 2011

Av Li-Lo - 6 april 2011 14:50


Hopp


om att det inte blir evig vinter i år heller.

Jag blir dock fortfarande lite förvirrad ibland  när jag ska gå till tunnelbanan, det känns som något fattas i miljön, tills jag inser att det är snöhögarna. Jag saknar dom inte och skulle jag göra det har jag några säkra platser jag vet att de finns kvar på ännu ett tag.


 Just nu hoppas jag också jättemycket på att skorna jag köpte på lunchen ska vara sköna och bra för mina ämliga fötter (ni minns väl att jag har ”Vääldigt konstiga fötter”?) samt kanske bra för min rygg och mina knän också.  

Det är alltså ett par kopior av Masaiskor jag köpt.


Kärlek    

 

Det finns en hel massa olika människor och saker jag känner kärlek till.

 När jag promenerar/traskar/vandrar med musik i öronen, känner jag väldigt stor kärlek till den man som en gång gjorde en jättebra musikblandning till mig, en del av de låtarna ger verkligen det helt perfekta gunget!




 Olika bloggar(e) t.ex Moma och Calles mat samt det faktum att min familj blev lite större (och hungrigare) för ett år sen har gjort att jag återfått mycket av min kärlek till matlagning. Allt oftare längtar jag till att stå vid spisen och pyssla.


 Självklart växer också kärleken till Make mer och mer, nu när vi får så mycket tid tillsammans. Nej! det är inte rosenrött alls, vi har nog våra stunder vi också..


 Det finns många andra människor jag älskar, massor faktiskt, men det tar vi en annan gång.



Tro

 

 

Jag väljer att fortsätta tro på att de flesta människorna är goda.

 Sen tänker jag tro på att det som hänt i arabvärlden är ett tecken på att det går att förändra och förbättra världen.

 Min tro på att det ska bli en perfekt helt lagom sommar är orubblig år från år.


Jag tror också:

att jag ska hinna ”bada färdigt”   

att det kommer växa chili av alla de sorter så det knakar på min balkong

  samt lite annat vackert och gott.

att det blir en supersommar, att jag ska må superbra och känna mig pigg, ung, stark och vacker!


Pussen då   !



Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards