kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 4 april 2011

Jag är KLOK ...

Av Li-Lo - 4 april 2011 15:16

(eller Ingvar Kamprads över-kvinna?)


Det var det här med att jag skulle åka till IKEA för att köpa en STOR kastrull/gryta. Jag har kollat deras hemsida och jaa, de har stora fina kastruller som jag gärna skulle vilja ha. De har flera olika till ett bra pris, det tänker jag inte förneka.


 


 Men se här kommer det KLOKA :


Jag insåg att ett IKEA-besök troligen inte skulle stanna vid att jag går in där, hämtar en gryta, betalar och går ut?

Med all säkerhet skulle ett sådant besök få mig att plötsligt behöva saker. Jag menar man får ju passa på, när man ändå är där?

Dassborste, handdukar, VÄRMELJUS och en och annan oväntad liten pryttel skulle med all säkerhet slinka ner i den där förbaskade kassen. Jag skulle förresten säkert lyckas med att tycka att jag har behov av även en sådan.   


Å sen skulle jag ju vara så hungrig eftersom jag åkt direkt efter jobbet att jag antingen skulle äta och/eller fika på restaurangen eller köpa mig två-tre korvar när jag äntligen stått i klart i kön och fått betala (och misstänker att jag kanske skulle hittat fler ”bra-å-ha” medan jag väntade på min tur.) I värsta fall skulle besöket ta så lång tid att jag skulle behöva både och?

Å sen skulle jag bli jättesen hem och inte orka laga mat åt de i familjen som inte var med, för att Kamprad sugit musten ur mig. Alltså skulle jag köpt med mig något ur Ingvars läskiga färdigmatsortiment, eller köpt take-away på hemmaplan senare.


Men se där fick du fikon Ingvar lille!!!!


Jag gick till Classe och köpte min 7-liters gryta på lunchen.   

En vanlig plastpåse att bära den i slog jag till på, men se där var det stopp. Inköpet gjorde mig inte sugen på korv, jag kände inget plötsligt behov av papperservetter och va fan ska jag med värmeljus till i sommar?


Det är inte de stora inkomsterna man blir rik av, det är de små utgifterna…   


Pussen då   !

 
 
Jeanette

Jeanette

4 april 2011 16:01

Duktiga du:) En annan skulle gjort PRECIS det du skrev. Skulle komma hem med en massa "onödiga" saker, har tom handlat MÖBLER helt i onödan där;).
Fast det är himla KUL att knata omkring på Ikea, man får en massa inspiration på köpet!

http://www.lejonmamman.bloggplatsen.se

Li-Lo

4 april 2011 16:23

Ja, jag är duktig! Eller nää, inte så värst, för jag tycker inte att det är KUL alls!
jo, köksavdelningen kanske, lite grann : )

 
LiLo

LiLo

4 april 2011 16:18

å jag kanske kan köpa en massa annat kul eller rentav gott att lägga i grytan för penningarna jag sparat?!

http://www.kucke-li-lo.bloggplatsen.se

 
Moma

Moma

4 april 2011 21:36

Trevligt, vad bidde det för gryta då? En teflon eller en gjutjärn... eller nåt helt annat kanske?
Lööv

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

4 april 2011 21:43

Skulle nog inte orkat bära hem en 7-liter gjutjärns..Näe, det blev en vanlig aluminium eller kanske den är rostfri, ja du vet, kastrull modell större. Den gamla var två storlekar större än spisen, det funkar verkligen INTE att koka pilau eller benachin då...
Kram

 
Gun

Gun

5 april 2011 00:38

Ja det är lätt gjort att det blir så på Ikea. Vi åker dock dit så ofta att vi slutat handla en massa varje gång. Man kan inte köpa på sig värmeljus hur ofta som helst.

http://horni.blogg.se

Li-Lo

5 april 2011 09:06

Farligt ställe, han vet precis vad han gör den där Ingvar, men som sagt mej lurar han inte, inte ens att åka dit. En av fördelarna med att inte ha bil : )

 
Renee

Renee

5 april 2011 07:50

Ikea är en beroendeframkallande butik. Liza och åkte dit för att titta på en garderob, vi åkte hem med två fyllda papperskassar med en massa bra att ha prylar. Ingen garderob.

http://www.reneemari.blogg.se

Li-Lo

5 april 2011 09:01

du ser : ) jag åker dit max en gång om året..

 
Ama de casa

Ama de casa

5 april 2011 14:26

Guuuuud vad du är SMART! *applåderar*
:-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

5 april 2011 15:01

Niger och tackar för applåderna : )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards