kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 3 april 2011

Konstigt men trevligt

Av Li-Lo - 3 april 2011 19:42



Det ÄR en konstig känsla att fira sin storebrors 70-årsdag.  




På något sätt mycket konstigare än det var att fira pappas 89-årsdag nyligen.

Föräldrarna har ju alltid varit gamla, brorsan har visserligen alltid varit äldre, men nu är ju han också gammal. Det gör det på ett helt nytt sätt svårt att förneka att ungdomen delvis lämnat även mig  !


Tur att det är trevligt med kalas, när jag väl kommit igång med att mumsa lax och potäter, slutade jag genast tänka på detta med ålder och njöt i stället av att vara tillsammans med de som tillhör min familj.

Fyra av mina fem syskon var på plats:

    (en svägerska ville också vara med på bild    )

  Mambo-sonen, Mamma och Pappa

 

samt lite andra ungar och deras ungar.

Mat och babbel, bubbel och pingpong, dessert och barn TV, godis och hundliv. Som det ska vara på ett släktkalas, rörigt, högljutt, kletigt och avslappnat.

 

Make fick till äntligen sin födelsedags/julklapp, den har varit på väg länge. Men nu var fårskinnet färdigt och levererades av syster min, så nu slipper jag det tjatet   


Idag trodde jag på att det skulle bli den här utlovade vårvärmen, men fick nöja mig med gråmulet traskande.  Vad kan vara en bättre plats att traska på när det är grått ute än Skogskyrkogården? 

Jag bor ganska nära och det händer då och då att jag cyklar eller traskar där.

Idag beundrade jag de enormt höga tallarna som finns där. Tallar är läckra träd tycker jag, deras höga kala stammar har ett speciellt sätt att fånga ljus, de blir nästan rosarött självlysande. Som vanligt morsade jag på morfar och mormor när jag ändå var där.


En timme var jag ute och gick, vilade en halvtimme och sen har jag lagat pilau, enligt Moma. (hon har allt fått fart på mitt matlagande denna dam, tack för det  )  Som vanligt råkade jag ta i lite extra vad det gäller mängden och som vanligt rymdes det inte i grytan. 


 



Nu är det lilla frun som ska fara till IKEA, det här fungerar inte längre.

Den stora gryta jag har passar inte alls till plattorna och det blir ALDRIG klart...

Nåväl trots att vi fick vänta så blev det gott och mycket och vi åt som tre skogshuggare, som vanligt. Nånstans kan jag förstå att Mambo-son och jag kan göra det, vi har ju liksom nånstans att stoppa all mat vi trycker i oss, men var Make gör av sina jätteportioner, ja se det har jag ingen aning om, han är ju smal om midjan som en fotomodell, den rackaren   !


Pussen då  !




 
 
Ingen bild

tove

3 april 2011 20:04

låter som en trevlig och härlig dag med mycket gott att äta.
fina kort på alla!
kram

Li-Lo

3 april 2011 21:23

Det var ett bra kalas, och jag är helt nöjd med helgen, speciellt att det var en tredagars för mig, kram

 
Moma

Moma

3 april 2011 21:25

Åh *rodnar igen* Jag blir så glad när jag ser att någon lagar av mina recept!
<3

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

4 april 2011 07:58

Det ät roligt och Trinidadköket känns som en bra kompromiss här hemma, lite av varje liksom : )
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards