kucke-li-lo

Alla inlägg den 30 mars 2011

Av Li-Lo - 30 mars 2011 20:57

och lycklig vill vi väl alla lite så där till mans och kvinns?

Förra året bloggade jag om det här (då hade jag ännu inte kläm på alla finesser i bloggerivärlden som jag har nu   )


Jag tror bestämt att jag skulle vilja lägga till två saker som gör i alla fall mig lite gladare.


Dans!

Son och Make flinar gärna vad de tror är bakom min rygg åt mitt dansande också, men att jag dansar som en gudinna finns det i alla fall bildbevis på:


   !

Kolla stilen, så jäkla snygga moves hon gör!


Å så är det ju det där med att simma, eller vara i vatten, att flyta på rygg och titta på molnen... 

Det fyller mig med varm ljuvlig njutning.

Ensamt simmande i en enslig tjärn i Hälsingland, förmiddagssimning på nakenklippan här hemma, morrondopp men kära bror och svägerska på landet eller ett härligt skvalp i västkustska vågor! Allt har sin charm och jag njuter av alla sorter.


Det bästa av allt är att jag tror att de här två sakerna kan man fortsätta göra, även när kroppen inte orkar utföra de rörelser som behövs längre.


Hör jag musik jag tycker om att dansa till, så kan jag redan i dag dansa INOM mig. Jag tänker  hur jag skulle röra mig och jag känner hur härligt det är och blir alldeles glad.


Att det fungerar likadant med simning har jag lärt av min kära   (Puss Cajsa!)  svägerska.

Hon jobbar i vården och hade pratat simning med en mycket gammal dam som hade haft stuga vid havet och simmat så ofta hon kunnat.


Hon kunde ännu sluta sina ögon och med fantasins hjälp njuta av den underbara känslan att omslutas av vatten och glida fram genom det.


Åh! Jag vill verkligen kunna minnas att göra det, när jag blir för gammal att bada kroppsligen  !


Men nu börjar jag tänka på och förnjuta av sommarens simturer, jag traskar med mina hörlurar och gör nog små danssteg när jag tror att ingen ser.

Så läsare som inte träffat mig IRL: Ser ni en liten rödhårig tant som smådansar nånstans mellan Skanstull och T-Centralen...Säg Heeeeej


Pussen då  !

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards