kucke-li-lo

Alla inlägg den 21 mars 2011

Av Li-Lo - 21 mars 2011 19:16

och utöver det är jag faktiskt förvånad också.

Idag är det redan ett helt år sedan Make kom till Sverige efter att ha varit hemma och sökt uppehållstillstånd.    Ojojoj, vad nervös jag var och glad och förvirrad och helt fjompig!!

Det var vinter och snö då också kan jag tala om, ifall någon tror att det är extra vidrigt i år!


Vad är jag skeptisk till då?

Joo, alltså vad han lär sig på Svenska för invandrare   ..

Häromdagen skulle han gå ner och handla en sak till sig och ville ha pengar av mig. När jag sa: - Du kan ju ta ut från ditt konto, det finns bankomat.  Tittar han så rart på mig och svarar - Det är tråkigt!!

Joo, vem tycker inte det, tänk att jag föredrar också att handla upp någon annans slantar! (självklart larvade han sig bara).


Men annars tycker jag att det är kul att han lär sig fort och lätt.

Hemma pratar vi mest svengelska, det funkar bra att blanda. Jag försöker öka på svenskan, men glömmer ibland.


Nu ska jag äta en gigantisk grekisk apelsin, som ett spädbarnshuvud nästan  får nog skära den i delar?


Pussen då  !





Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards