kucke-li-lo

Alla inlägg den 6 mars 2011

Av Li-Lo - 6 mars 2011 18:35



S

å börjar den här lilla helgen ta slut.

 Inte vet jag men det känns precis som om helgerna var längre förr?

Eller är det så att jag har så himla mycket mer jag vill göra när jag är ledig än jag hade förr? Kanske min höga ålder gör att allt jag gör tar jättelång tid? Vad vet jag, fort går det i alla fall.


Igår hade vi några vänner här på middag. Jag vet inte riktigt hur jag tänkte när jag lagade maten, men det skulle lugnt kunnat bjuda ungefär 6 gäster till. Det blev i alla fall gott, och Make är mer än nöjd när han får äta Domoda i dagar framgent!

 

Jag gjorde också en sallad med färska jordärtskockor, har jag aldrig testat förr, jag tycker det blev supergott, blandade dem med en rätt ny favorit: Frysta sojabönor, vackert illgröna och de ska dessutom vara nyttiga så det tjongar om det! (jag skalade dem, sen fortsatte jag använda potatisskalaren direkt och samlade de tunna skivorna i en skål, där jag hade citronsaft, olja, lite peppar och örtsalt, blandade efter varje skocka så de inte blev missfärgade och sen ner med bönorna)

Efterrätt fick vi också, citronfluff med lite bär, granäpplekärnor och citronrasp mums!

                                          


Dagen idag:

Ätit en lång och god frukost tittandes på tulpanerna jag fick igår!

 

Planerat mina små, små chilibebisar till lite större ”krukor” som de får stå en och en i. tills det är dags att ställa ut dem. (eller använda dem i byteshandel)

Just nu har jag:

14 Bhut Jolokai (världen starkaste chili)  


8 Numex Twilight som tydligen blir jättevackra i flera starka färger

 

10 Thai birds eye   

4 Apache Potluck, som jag inte hittar nån bild på

och det gror fortfarande i miniväxthuset, kan bli minst 4 vit habanero.  

Så har vi typ 18 bittertomater och en gammal Jamaican Bell som övervintrat  

Håhå jaja, hugade bytesspekulanter mottages tacksamt!

Sen åkte jag till mina föräldrar med lite av maten. Pysslade där en stund, sen till Syster som varit i Kina. Jag fick en resväska med pingviner på!!!

 


Så himla fin och jag hade inte någon heller varken med eller utan pingisar på. Den är anpassad efter normallånga ( dvs mig, en himla massa kineser och andra son inte nödvändigt vis ska upp med huvet bland trädtopparna) så den känns jätteskön att dra på!


Nu är Make hos någon som har fler sportkanaler än vi och tittar på fotboll och jag funderar på om det ska bli bok i sängen, eller TV-titt i soffan.

Carl, han har fått ledigt idag!


Pussen då   !






Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards