kucke-li-lo

Alla inlägg den 28 februari 2011

Av Li-Lo - 28 februari 2011 16:53


Ungefär så har helgen sett ut.


Jag har varit frisk tack och lov.

Make har dock drabbats av sin första svenska snuva och har därmed varit tvungen (?) att tillbringa precis hela helgen under sin gosiga filt.


    I och med denna snuva verkar det vara slut med att sova för öppet fönster, för självklart beror för-KYL-ningen på den friska luft vi fått in…suck!


Mammas Duktiga Flicka (ja, man är faktiskt det, även om man råkat fylla lite mer än femti) fick jag äran att vara i lördags. Det skulle komma en bekant till familjen för att klippa henne. Då måste De Gamle kunna bjuda på något, och inte ska det vara färdgiköpt inte, nänä!

När man är gammal och skröplig och inte orkar laga något, eller plocka fram eller plocka bort, eller diska heller för den delen – Vad gör man då???

Man ringer Mammas Duktiga Flicka, så klart!  

MDF     kommer då svischande, antingen med färdiglagad mat i en karott, eller ställer sig vid spisen cirka 45 sekunder efter inträdet i våningen.

Göra två sorters paj och sallad, duka med finporslinet, koka kaffe, ta fram fikabröd, diska, plocka undan finporslinet, sopa hår, vara glad och trevlig sen svischa hem efter sisådär fyra timmar.

Make fick take-away Nasi Goreng och sen föll jag ihop i soffan!

  



Varje år blir jag lika glad över att ljuset återvänder efter den mörka vintern.

Likaså blir jag varje år förvånansvärt förbryllad över alla de tussar, märken, fläckar och all den lort som plötsligt blir synlig.

Fy bubblan, säger jag!

Inte blir det mindre av att man alltid under denna period, ska flänga omkring med krukor och plantor heller.

Nu har i alla fall mina små bittertomat-bebisar fått flytta till varsin kruka. Hoppas nu vi får minst lika många frukter som förra året!

  

En hel del chiliplantor (fem olika sorter, ett trettiotalplantor) återstår att flytta till varsin kruka, men man kan ju inte göra allt på samma gång. Eller hur?


Pussen då   !





Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards