kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 23 februari 2011

En modern kvinna

Av Li-Lo - 23 februari 2011 20:27

är jag så tillvida att om jag blir tillräckligt uppretad, lär jag enligt elaka tungor påminna väldigt mycket om en viss sorts hund.


Just denna hundras är typ "den nya chichiauan" så som vanligt är jag:

inne, i hetluften, på topp och synnerligen modääärn.  


En sån här liten "bulle", skulle detta vara jag?



Skulle inte tro att det alls var vad de hade i tankarna...

Vad som fick mina söner att kalla mig bulldogg var nog snarare den här modellen

 


Dessutom har jag ju inte så värst långa ben (tur det när jag är 160, skulle se dumt ut med långa spiror på mej) och kanske lite antydan till att gå lite, lite inåt med fötterna.


Följden blev att ett antal gånger när jag började hetsa upp mig när gossarna var små, tittade dom på varandra och sa saker som:


Nu kommer mamma bulldogg på sina små krumma ben! och så gjorde de små gester för att illustrera hur något vaggade fram, elaka barn!   

Och tänk, det lyckades nästan alltid...


Jag började tokskratta för dom tyckte ju själva att de var så himla roliga!


Dum som jag är (tågliknande) har jag berättat detta för Make, så nu är det ännu en som inte tar min heliga ilska på allvar.


Ser inte alls det ut som nån bulldogg, så det så!

  möjligtvis som en liten surmops!


Pussen då   !

 
 
Sailaway

Sailaway

24 februari 2011 06:50

Ha ha ha ;) Nu har du gjort de igen! Med ditt blogginlägg fått mig att skratta och le på morgonen, trots ont i munnen.
Är välinge fel heller att bli jämförd med en hund ;)
Själv tror jag mer på att jag är åt terrierhållet vissa dagar, medans andra har jag värdighet som en afghanhund*skrattar*
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Li-Lo

24 februari 2011 09:22

Nää det är inget fel alls, det är snarare deras miner och kroppsspråk, de fulingarna.

Själv känner jag mej kanske mer som en fnusslig pudelvalp vissa dagar, andra rätt lik brorsans labbe, får jag bara mat och vila samt lite kärlek är jag mer än nöjd!
Hoppas du inte skrattade sönder stygnen bara : )
Kram

 
Renee

Renee

24 februari 2011 08:04

Surmops låter bättre än bulldog. Fast en lite bulldogsvalp är ju helt ok att bli kallad.

http://www.reneemari.blogg.se

Li-Lo

24 februari 2011 09:19

Dom är så eeeelaka mot lilla mej..Nä, men nu står jag här och surar med underbett igen, ju!!!

Surmopsbullevalp?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards