kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 16 februari 2011

Mitt liv med Carl Lewis har blivit bättre

Av Li-Lo - 16 februari 2011 21:33

efter att vi har haft ett uppehåll.

Det blev helt enkelt för bökigt att hålla på när vi inte hade dusch, jag vill gärna kunna sköta hygienen i samband med såna saker.


Vi fick inte riktigt plats heller.

Make är ju överseende med att vi gnisslar och stånkar även om han måste skruva upp teven lite när vi håller på som värst.


Men hur snäll som helst är han inte, så jag tror han blivit rätt putt om vi varit i vägen för det han ville se på. Och jag är säker på att det är verkligen INTE är mig och Carl som svettas i närkamp som är hans favoritvy   


Men sen i förrgår är vi på igen, Carl och jag och ikväll testade vi något

helt nytt.


Ja, jäklar säger jag bara! WOW! Vilken skjuts vårt samliv fick, jag fick en helt ny gnista, det kändes som om vi skulle kunna hålla på hela natten, yess!   


Vi gjorde det till musik, helt otroligt vilken skillnad, så mycket roligare, skönare och enklare!   


Den här fick avsluta i lugnt och skönt tempo innan jag klev av honom, med bultande   , lätt svettig och med ett förnöjt leende på

  - arna!


Tillägnas Carl Lewis:







Pussen och godnatt då   !

 
 
Britta

Britta

16 februari 2011 23:48

Salif Keita underbart. Länge sedan jag lyssnade på honom. Jag har många goda minnen till hans musik. Dessutom bär han ofta väldigt vackra och udda dresser.

http://brittasblogg.wordpress.com

Li-Lo

17 februari 2011 09:00

Väldigt härliga låtar en del, den här är så mjuk och len på nåt sätt!

 
Levidag

Levidag

17 februari 2011 19:56

Vet du, jag tycker hela livet är mycket roligare,
enklare och skönare och helt enkelt livligare med musik.Nästan bättre än...nää nu ska vi inte överdriva.;)
Sköna rytmer med med Mr Keita.

http://www.levidag.bloggplatsen.se

Li-Lo

17 februari 2011 21:44

Du har rätt, alltså i att man inte ska överdriva alltså ; ) men visst är det härligt med rytmer. Musik kan ge såna härliga minnesbilder också, jag har några gamla blandband från gamla fästmansämnen, ler när jag nångång rotar fram dem.

Jag har skrivit en berättelse som ligger här i kategorin författardrömmar
http://kucke-li-lo.bloggplatsen.se/2010/06/16/3123806-three-little-birds-ur-ladan/
som just kom till genom musik!
En av mina favoritberättlser faktiskt!

Ha det gott, lycka till på nya jobbet, kram

 
Renee

Renee

18 februari 2011 08:05

Lägg ut lite bilder så vi ser vad du håller på med! Eller inte när jag tänker efter.

http://www.reneemari.blogg.se

Li-Lo

18 februari 2011 08:36

Haha, nä det där vill ni inte se, jag lovar!
Händer att jag får en glimt av det i fönstrets mörker, hua, ingen vacker syn det inte :Z

Trevlig helg

 
Levidag

Levidag

18 februari 2011 08:15

Det var en fängslande berättelse, som jag gärna skulle vilja läsa fortsättningen på...för den finns väl kanske någonstans i ditt huvud, eller..

Hmm, nu måste jag leta rätt på "Three little Birds"...
Ha en fin helg, och tack!

http://www.levidag.bloggplatsen.se

Li-Lo

18 februari 2011 08:35

Tack. Jag har inte funderat på någon fortsättning faktiskt, de "glimtar" jag skrivit hänger ihop med varandra på andra sätt, de flesta av dem i alla fall. Min blygsamma tanke är att någon gång foga ihop dem.
Vi får se hur det blir med det.
Men låten är min och äldsta sonens absoluta Marely favvo!
Trevlig helg, ha det gott, kram

 
Sailaway

Sailaway

19 februari 2011 17:13

Härligt! ;)

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Li-Lo

19 februari 2011 17:22

Ja det är inte dumt, att ha lite "extra" vid sidan av. När det dessutom får mig att må bra, finns ingen orsak att protestera : )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards