kucke-li-lo

Alla inlägg den 15 februari 2011

Av Li-Lo - 15 februari 2011 14:06


Det finns en sak som jag verkligen känner en helt oresonlig ilska inför.   

Jag har ingen bil. Jag åker inte bil speciellt ofta heller.


Men när jag gör det, blir jag nästan alltid arg.

Vårt samhälle påstås alltid lida brist på pengar till än det ena, än det andra. Den här vintern har man som många bittert fått erfara, inte haft råd att sanda, ta bort snö och is från gångbanor, torg och trottoarer.


Jag vet att alla pengar till allting i samhället inte ligger i ”samma påse”.

Men nog borde det ibland vara möjligt att ta pengar ur den ena och lägga i den andra? Hur svårt kan det va, typ?


Vad är det då som gör en blid varelse som lilla rara Li-Lo så förbannad???

 

Cirkulationsplatser eller som det ofta kallas i folkmun


Rondeller!


    

Jag har noterat att även förare av fordon ofta blir lite putt när de kör i dylika, men då beror det på hur medtrafikanterna agerar har jag noterat.


Min oresonliga (?)  ilska har en helt annan orsak.   

Hur fan kan man godkänna all denna konstnärliga utsmyckning av rondeller (även av biltunnlar, av- och påfarter)? Det måste kosta massor av pengar både att utforma och utföra detta.


Hur kan man tycka att det är viktigt att det är konstnärligt, påkostat och tjusigt där en bil ska svischa förbi på en sekund eller två?

Varför i hela förbannade, satans, helvete användes mina och dina skattepengar till detta?   

Det kan väl vara motiverat med någon buske eller två för att dämpa farten om någon tok glömmer att svänga. det kan jag svälja (motvilligt).


Brukar du och din familj fara runt på söndagarna och beundra cirkulationsplatser?

Har du ett fotoalbum fullt med bilder på minnesvärda biltunnelverk?

Hur kultiverade och konstintresserade du och dina vänner än är, sitter ni och pratar rondell-art på era middagar?


VA??


Nä, skulle inte tro det.

Ingen jävel bryr sej, och ändå ska det slösas med pengar på detta, år ut och år in.

Varför rasar inte Svenska folket? När ska cirkulationsplatsvansinnet upphöra?


Det är inte alls så att jag har något alls emot utsmyckning av det offentliga rummet, men varför göra det där man inte kan stanna och titta på det?

Vill också vara tydlig med att mitt ursinne inte alls vänder sig mot det trevliga fenomenet Rondellhundar eller andra rondelldjur, de får mer än gärna finnas och sprida glädje.


Och den dagen när alla får vård när de behöver det, när alla gator och gångbanor är halkfria, när det är god och nyttig mat i skolan, på sjukhus och andra inrättningar. När alla som behöver extra hjälp av samhället på något sätt får det och när de ekonomiska hindren för social rättvisa utplånats.


Då, först då ska jag åka land och rike runt på rondellsafari och försöka lära mig att uppskatta denna konstform.


För övrigt firar jag fem veckor idag!

Pussen då   !

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards