kucke-li-lo

Alla inlägg den 12 februari 2011

Av Li-Lo - 12 februari 2011 21:10

tror jag i alla fall   


Alltså  jag har ett svårt anfall av:


Fan Vad Jag Saknar Mina Cig Depp eller Post Smoking Depression, som jag tror det heter på ett annat språk.


Visst finns det saker som känns bra och piggar upp. Att åka buss från Skarpnäck till Farsta och passera världens gulligaste, coolaste, mest leendeframkallande busshållplats: Kokoskakan! är alltid en hit, det kan inte förnekas.


 


Jag tänkte att jag skulle köpa mig lite lycka för presentkorten jag fick av kära Make, Men som vanligt blir jag mest beklämd av dessa gigantiska köpcentrum.Alla denna yta som fyllts med saker som ingen egentligen behöver, vill ha och framför allt egentligen inte har råd med.

När jag tänker på hur många som verkar ha detta som helgnöje, vänner, kompisar, familjer, par blir jag bara less.

Framför allt alla dessa barn, som släpas runt i butiker i jakt på, jaa vadå?

Visst måste man handla ibland, men nää! Sen för att göra de svettiga, trötta barnen glada, köper man hamburgare och läsk.


Ja!

Nu generaliserar jag och är fördomsfull och låtsas som om jag aldrig gjorde det med sönerna. Självklart fick de också äta skräpmat och köpa saker, men oftast inte. De stackarna är uppvuxna med principen: MINST 30 minuter utelek varja dag, även om det regnar, är kallt eller man är lite snorig!

Ville dom eller kunde dom inte hitta på något själva så blev det promenad med mamsen, punkt slut!


Nu undrar ni om jag kunde motstå att göra inköp i Mammons tempel??

Nope! Det blev: Tre par  trosor, två svarta å ett par röda sköna men  mer rejäla och präktiga än sexiga

  (ungefär såna)


Kostade även på mig en ny tvålpump till det "nya badrummet" samt en liten tvålkopp av trä från nån slags hälso- fairtrade-köksbutik jag inte sett förr.(vilket inte är så konstigt, för jag är där kanske två-tre gånger om året..)

Nästan 250 kronor har jag tokshoppat för   !


Sen gick jag hem och åt den goda Benachin jag lagade i går, och föll tillbaka i min FVJSMCD, där jag lär väl stanna kvällen ut!

Suck, it sucks! och shopping kurerade inte   !


Pussen då   !

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards