kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

Bloggar och Utseende

Av Li-Lo - 27 januari 2011 15:48

  

Två saker om detta.


Ett:

Min blogg är inte snygg. Det vet jag.

Jag har inte ens en tillstymmelse till megabyte i huvet för att spara ens den enklaste information om olika handhavanden vad det gäller sånt här.

När jag nyss bytte till en ärvd laptop tog det mig en halv dag att försöka föra över mina foton och min musik till en sån där minnespinne.

  

 Ändå fick Mambo-sonen göra alltihop åt mig i slutändan   


Så:

Om NÅGON tycker att min blogg är värd ett bättre utseende tar jag gärna emot hjälp!


Nu till


Två:


Herre min je! så många bloggar som handlar om bantning, smink, utseende, träning, vikt (för lite eller för mycket). 

Är jag naiv eller dum eller uppvuxen på 70-talet?

Har så här många så stora problem med detta? Är det så viktigt för så många?


Självklart har jag som alla andra stunder när jag tycker att jag verkligen kunde ha:

Lite mindre näsa, större ögon och mindre kalkonhäng under hakan. Visst skulle det kanske vara snyggare med mindre fluffig mage, längre hela jag, snyggare hår och kortare tuttar.


Jag skulle dock aldrig, om det inte var av medicinska skäl, underkasta mig en diet. Mina ögonbryn växer som dom vill, likaså har jag lurv av naturen både här och där!


Jag bestämde mig för ett antal år sedan att försöka sluta tänka på allt som skulle kunna vara bättre.


Ställde mig framför en spegel och funderade ut vilka tre saker i mitt utseende jag faktiskt är NÖJD med.


   Skrattgrop!    Ögonfärg


Det tredje behåller jag för mig själv   !



När jag hade funderat klart på detta kände jag efter vilka tre egenskaper jag GILLAR hos mig själv.


Sen…

Tro det eller ej, så växte mitt självförtroende!

Jag blev gladare och öppnare, jag blev mer mottaglig för smicker och flörtande. Helt enkelt mer nöjd med mig själv


Visst har jag fortfarande stunder framför spegeln, men si, då tar jag fram de där tre+tre grejerna och fokuserar på dem.


Självklart fungerar det inte alltid och för alla, men baske mig om det inte är värt ett försök!


Eller så har det med min extremt höga ålder att göra?


Pussen då   !







 
 
Gun

Gun

27 januari 2011 20:56

Du har så rätt, hur man tänker betyder väldigt mycket. Tänk om alla kunde fokusera på det som är bra istället för att se alla "fel" hela tiden.

http://horni.blogg.se

Li-Lo

28 januari 2011 09:01

Man kan ju faktiskt göra det på andra också, anstränga sig för att se deras goda sidor, istället för att irritera sig på de sidorna man gillar mindre.
Och vad det gäller en själv...Man kan gilla FLER än tre saker : )

 
Cecilia

Cecilia

27 januari 2011 22:19

Jo självfallet finns det MASSOR utav mer saker jag mer än gärna skulle vilja köpa. Men det var mer i skönhetssyn :)

Tack snälla för de orden. =)

Jag skulle till exempel köpa mig en fin bil, massa fina möbler, ett fint hus och uthus där jag kan ta hand om utsatta djur till exempel.

Din extremt höga ålder är inte så extrem, är du född 59 så är du och min mor lika gamla ;)

http://www.ceciliadarling.se

Li-Lo

28 januari 2011 08:59

Tack för det att du inte tycker jag är lastgammal : )

Det är allt lite härligt att drömma om pengar..

 
Johanna

Johanna

29 januari 2011 10:13

det där med blogg design är inte lätt! :) Iaf inte headern, annars är det hyfsat lätt och fixa med färger här på bloggplatsen och ändra... är inte bra på headers, men kan göra små enkla, den jag har nu har en vän gjort åt mig :)

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Li-Lo

29 januari 2011 22:32

Vilka söta igelkottar : )

 
Tonårsmorsa / Fatou

Tonårsmorsa / Fatou

30 januari 2011 18:57

Oj, vad hemskt att slå sig så där. Hoppas det är bättre nu! Fast om du inte får något bestående så är det liiite roligt i alla fall! ;-) Kram!

http://tonarsmorsa.se

Li-Lo

30 januari 2011 19:04

Ja det var lite läskigt faktiskt, men tror inte jag får några bestående men, men ett bestående minne att skratta åt : ) Kram

 
Ama de casa

Ama de casa

31 januari 2011 17:43

Hahaha! Kortare tuttar? Ja, det var ju ett nytt sätt att se det ;-)

Men helt klart har du rätt!

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

31 januari 2011 18:04

Åh, tack, det är alltid roligt att ha rätt :)

Hänger kvar sen sonen var lite och fick se mig utan kläder.."Vilka lååånga tuttar du har mamma"
Han kallade också BH för tutthängare! Rätt träffande när de tuttarna "fått lite längd med åren" Man liksom hänger in dem där : )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards