kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 26 januari 2011

Utmanad

Av Li-Lo - 26 januari 2011 09:29

Av en härlig bloggare Gun.

Tackar för den, men är tveksam till grejen i stort,  så bli inte lessna om jag inte antar alla !


Fast idag befinner jag mig i gränslandet, ska jag bli sjuk eller inte, så något inlägg hade jag knappast fått till annars. Fryser på kroppen, kinderna är varma, huvet tungt och är jättetrött.



1 – Hur länge har du bloggat?

Sen april-maj förra året. Bebis i sammanhanget alltså

 

2 – Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?

Kanske 10-15 stycken, antalet ökar oroväckande snabbt.

3 – Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?

Dagboksliknade, tramsbloggar med inslag av lite allvarliga tankar och funderingar.

4 – Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Vet jag inte alls, skulle tro det.


5 – Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?

 

Försöker vara ärligt personlig utan att, bli för privat. Försöker också respektera de jag vet eller tror har stort behov av integritet i min närhet.

6 -I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?

Varför annars?


7 – Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?

Nej. Den enda kontakt IRL jag haft med någon från bloggvärlden är tonårsmorsa, vi var på samma plan till Gambia!

Hon såg ut, lät och var precis som jag tänkt mig!


8 – Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?

Det kan nog bli väldigt fel om man inte tänker sig för. Att vara ung och utlämnande och öppen kan nog skapa problem, tyvärr.

9 – Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?

Vet inte om jag hunnit uppleva några sådan ännu. Inte mer än att jag blir lite besviken om jag har få läsare eller kommentarer, när jag tycker jag klämt ur mig nåt extra klämmigt.

10 – Tror du att du fortfarande bloggar om två år?

 Det kan hända, vem vet jag kanske har vunnit högsta vinsten, byggt hus i Gambia och tillbringar dagarna där, ömsom i havet och ömsom i skuggan. Fast det är klart, i skuggan skulle jag ju kunna sitta och skriva mina funderingar!

Jag för denna utmaning vidare till levidag som känns som en ärlig och härlig person!


Jobbar vidare, funderar på om jag ska stå ut hela dagen eller om jag ska hasa hem och lägga mig i sängen. Men hur kul är det när Johnnys crew klampar runt i lägenheten? Och var ska jag ställa skogstoan?

 Det blev förresten den runda fina modellen. Ska jag vara ärlig, så fungerar den bra, även om det känns skumt att ha mulltoa inomhus. Den får vara i badrummet när de går hem, men dagtid??? Make som slutar tidigt går till biblioteket, men om jag blir sjuk?

Hasa ner i pyjamas? Klä på mig och gå ut? Hålla mig tills de gått? Ta in den i sovrummet? Vi har alltså inga dörrar, varken till köket eller vardagsrummet..

Pussen då   !


 
 
Ingen bild

tove

26 januari 2011 12:36

balkongen kanske, blir lite äverntyr över det hela då
kramen

Li-Lo

26 januari 2011 12:38

Håller mig kvar på jobbet än så länge, men får köldrysningar och huvet småvärker, bläääääääää

 
Ingen bild

Mikaela

26 januari 2011 18:58

Hoppas du håller dej frisk. Inte kul att ligga hemma med huvudvärk när det bilas i badrummet, för att inte tala om magsjuka, Gud bevare oss!!! Kram på dej.

Li-Lo

26 januari 2011 19:11

Tack å lov har de bilat klart, och det har jag inte märkt av alls, Inte ens dammigt. Trött och tung i huvvet, men vet inte än vad det blir av detta..Hoppas du mår bättre, kram

 
Gun

Gun

26 januari 2011 20:40

Kul att du gjorde utmaningen. Jag känner mig också lite tveksam till sånt, men vissa kan vara trevliga.

http://horni.blogg.se

Li-Lo

27 januari 2011 09:22

Ja, jag kände att det var ett lite bra sätt att tänka till om mitt blygsamma bloggande..Sen kunde jag väl inte tacka nej när den kom från en så trevlig dam?

 
Ama de casa

Ama de casa

27 januari 2011 11:01

Jag är också lite tveksam till utmaningar, men den här (som jag också har gjort) tyckte jag var bra och intressant.
Kul att läsa dina svar :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

27 januari 2011 11:24

Ja, som jag sa, den fick mig att fundera lite över mitt bloggande, det kan säkert vara nyttigt : )
Har tittat in hos dej någon gång, utan att lämna spår, förlåt!

 
Levidag

Levidag

27 januari 2011 19:12

Oj, tackar!
Hmm,verkar kräva lite tankearbete...behöver nog mat först :)
Kram på dig!

http://www.Levidag.bloggplatsen.se

Li-Lo

27 januari 2011 20:29

Jag tyckte faktiskt det var lite kul att fundera på mitt bloggande, inspirerande om inte annat eftersom jag fått klart två inlägg idag : )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards