kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 22 januari 2011

Int för att jag vill klaga

Av Li-Lo - 22 januari 2011 21:37

och jag vet att det finns de som verkligen har det värre.


Men!


Att vara utan fungerande badrum är inte alls kul. Att golvet som inte finns längre, är täckt med nån slags tjära gör det inte roligare.

Man kan inte gå in där utan något skoliknande på fötterna. Råkar man ta ett steg utan för med detta kvar på klövarna, blir det genast svarta ränder som måste GNUGGAS bort!


Elementet som står i hallen värmer inte alls i badrummet. Toastolen står och vinglar på två klossar


  Värmeljus och doftljus tillför inte alls den mysfaktor jag skulle önska.


Känner också en lätt skepsis inför de utlovade två veckorna. När blev hantverkare nånsin klara på utsatt tid?


Ringde bostadsbolaget och frågade om jag nu får välja färger på golv, kakel och väggar.

"ja, vi har vitt och grått, men ta inte vitt, det bllir så skitigt"


Så jag tog helt enkelt och valde grått! 

Anything är bättre än RÅÅÅSA! och vad som helst är snyggare än detta?


I-landsproblem, jag vet   , men ändå.


Jag kom ju på en rolig historia häromdagen när jag tänkte på att det skulle komma såna hem till oss, ni som är facebook kompisar kan ju hoppa över detta, ni har ju redan läst den.


Varför ska man undvika sex med hantverkare?

De kommer så tidigt och gör sällan hela jobbet färdigt på en gång......

och som min kloka systerdotter la till, deras förarbete är inte alltid det bästa...


     Jag kan då få till det!     




Pussen då  

 
 
Levidag

Levidag

23 januari 2011 09:33

Hahaha..Du kanske ska pröva den roliga historien på hantverkarna när de kommer...Eller nej, gör inte det,för sjutton,då kanske du aldrig får ett nytt badrum...
Usch, stackars er ,verkligen inte roligt att vara utan fungerande badrum.
Ha en bra söndag!

http://www.Levidag.bloggplatsen.se

Li-Lo

23 januari 2011 10:29

Nä, dom kanske får höra den när de är klara...
Vi biter ihop, men det är nog mest jobbigt för Make som är muslim, att tvätta sig inför bönen i diskbaljan ser lite bökigt ut tycker jag...Tur att han har en syster i nästa station, de får ställa upp med dusch!

Ha det gott, kram

 
SAILAWAY

SAILAWAY

23 januari 2011 11:00

Ha ha ha apropå tidiga hantverkare ;)
Men jobbigt att ha de sådär med badrummet!
Svar: Kolla på svtplay, de är toppen, då de oftast är full fart här just när de visas på tv.
Havsbilder? De är från de vi seglar om somrarna, mest i Stockholms skärgård med omnejd.
Ha en bra söndag!

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Li-Lo

23 januari 2011 11:32

Kommer inte ens ihåg att kolla i efterhand : ) Då är det alltid nåt annat som händer. Men det gör inget alls. Ärligt så fastnar jag hellre framför datorn än TV:n

Jag har varit en del i Stockholms södra skärgård, men inte så värst långt ut till havs. Runt Nynäs och Lisö mest. Eftersom jag älskar att bada är det väldig tur för mig att min bror har stuga på Lisö : )

 
Gun

Gun

23 januari 2011 19:45

Oj, det verkar jobbigt. Men det blir nog fint, och grått är snyggt. Kul att få renoverat.:)

Sv: Det låter jättekul att åka transibiriska. Jag är aldrig orolig för mig själv, bara för barnen när de reser.:D

http://horni.blogg.se

Li-Lo

23 januari 2011 20:04

Jobbigt är det! Grått är praktiskt, i princip vad som helst passar ju till det, så jag klagar inte. Dessutom kanske jag få mer att välja på om tre år när det ska stambytas : )

Visst är man orolig när de gör saker...

Kram

 
Spex66

Spex66

24 januari 2011 15:39

Usch verkar inte alls roligt med att ha ett sådant badrum får ju hoppas på för eran skull att det snart blir klart =)

Ha ha ha ett gott skratt av historian! Fiffigt bra :D Kan ju säga att det förgyller min eftermiddag.
Sköt om dig. Kram!

http://spex66.bloggplatsen.se

Li-Lo

24 januari 2011 15:52

Va bra att du fick en rolig eftermiddag : )

Just nu har det blivit värre som jag nyss skrev, men sen blir det nog bra!
Nu ska jag skynda mig in på din blogg, ha det gott, Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards