kucke-li-lo

Alla inlägg den 18 januari 2011

Av Li-Lo - 18 januari 2011 15:20

Är verkligen supersvårt och jätteenkelt.

Det finns saker jag önskade att jag skulle våga.


Till exempel:


Vinterbada.

Göra min röst hörd när någon människa på stan, i tunnelbanan gör korkade, elaka saker mot någon annan människa.

Resa till jätteexotiska platser utan att oroa mig för sjukdomar och annat.

Huta åt personer som har lösa hundar.

Testa att sjunga i kör.

Söka nytt jobb eller komma på nåt att starta eget med.


  


Sen finns det saker som jag gör, liksom bara gör som får andra att säga till mig: Vad modig du är!


Sånt som:


Att berätta för andra när det är problem med nära och kära.

Träffa män från dejtingsidor (alltså INNAN jag gifte mig).

Plantera vad som helst utan att ta reda på om man kan ha det i Sverige eller på balkong.

Prata inför folk.

Svänga ihop mat, utan att ha kollat recept eller noggrant tagit reda på hur ingrediensen ska användas

Kontakta myndigheter. Bråka i butiker och skamlöst utnyttja min arbetsmailadress när jag känner att det tar bättre.



Att vara modig är vad jag kan förstå, att faktiskt göra något som man tycker är obehagligt, att våga, vilja, orka ta sig över det obehaget. Det måste ju vara därför det är sån skillnad vad man anser vara modigt.

Att man har olika ”hang-ups” helt enkelt?


Så mitt förslag är att vi helt enkelt tar och stryker ordet  MOD från och med nu.

Var och en gör vad den mäktar med, det är inte modigt varken det ena eller det andra.


Vi är bara olika och tur är väl det!

 

Pussen då   !

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards