kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 17 januari 2011

Göra slut

Av Li-Lo - 17 januari 2011 10:22


  



Att avsluta en relation som skadar mer än den ger. Det är så självklart att man inte ska vara tillsammans med någon som tar mer än den ger, eller hur?

Jag har klarat av det förut, brutit med den som bara gjort mitt liv värre och svårare än det är utan den.

Visst har det gjort mig ledsen, upprörd, förvirrad och fyllt mig med saknad och vemod.

Men jag har ju gjort det. Det har inte alltid varit män, det finns andra jag valt bort för att de inte gjort mig annat än illa. 


Sen var det ju den här andra relationen som jag försöker avsluta just nu. (Oj, jag är ju för sjutton nästan bigamist!)

Vi har varit tillsammans länge, alldeles för länge. Ända sen jag var i nedre tonåren har vi umgåtts dagligen, med några små korta avbrott.

I glädje och sorg har vi hängt med varandra.

På sista tiden har vi mest träffats ute, men jag har så gärna stått ute i alla väder för att vi ska få en stund tillsammans. Många gånger har jag tänkt att det inte är bra, att det känns som om det är något unket och sorgligt hur vi stulit de här korta stunderna av njutning tillsammans.


Så fruktansvärt medveten jag varit om att det inte funnits någonting vettigt alls med den här relationen, att den skadat mig på så många fler sätt än någon annan relation någonsin gjort.


Ändå tänker jag just nu på alla mysiga stunder vi haft tillsammans, hur jag inbillat mig att jag mått bättre av våra möten.



Fan också, att det ska vara så svårt att sluta röka, men som sagt:


  


Jag har väl för fasen gjort slut med elakingar förr, så det så!


Pussen då   !




(bilderna har jag lånat på google)






 
 
Ingen bild

tove

17 januari 2011 14:55

ja det var nog en av dom svåraste saker jag har gjort och en av dom bästa!
så mycket minnen som jag har med att röka
idag så tycker jag att det luktar så äckligt!
och du fixar det!!!!

Li-Lo

17 januari 2011 15:48

Det är en gemenskap, både med cigaretten och de andra rökarna!

Inte lätt att mista, men jag känner verkligen att jag vill detta, ciggen får klara sig utan mig och rökarna finns ju kvar som vänner i alla fall.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards