kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 16 januari 2011

En liten veckända

Av Li-Lo - 16 januari 2011 18:33

tar slut den också, fortare än jag önskar!


Den har varit vilsam. Förutom de stunder då jag PLÅGATS svårt av längtan efter en cigarett, eller två eller mååånga.


Som jag har nämnt älskar jag att äta frukost, det stör mig inte det minsta att Make är helt ointresserad av detta. Frukost är något som går alldeles utmärkt att  njuta ensam.


  En sån här smörgås eller kanske två? Ett kokt ägg, the och sen kaffe i lugn och ro är vad jag brukar smälla i mig!, utan störande småprat men gärna en tidning eller ett korsord som sällskap ! Gärna en smoothie till detta, sen står jag mig ett tag!


Igår gjorde jag en garderobsrensning, duktiga jag!

Två gånger om året vräker jag ut allt i sängen, tittar på varje plagg. Om jag inte kan komma ihåg att jag använt det under det senaste året, ryker det.


Promenerade i min röksugna ensamhet i en knapp timme.

Lagade mat, läste ett tag, började på boken "håpas du trifs i fengelset" .

Det verkar vara en mycket bra bok, men i vissa lägen kommer den för nära mina egna erfarenheter, då blir det jobbigt att läsa.


Sen bakade jag lite bröd till dagens frukost, jag måtte då ha haft tankarna på, jaa inte vet jag ???


  nåt  helt annat än frukost i alla fall...  !


Jo just det, jag köpte mig tulpaner, det tycks ha varit deras bemärkelsedag igår, så vad passade väl bättre?


  Tulpaner är mina absoluta favoriter bland blommor.

Enkla men så vackra och så många olika att välja på.

Gnisslet när man packar upp en bukett krispiga tulpaner och sätter i en vas!

I löv it   Och vilken tur att jag fyller år i februari, det är ju en given bukett att ta med sig när man ska fira någon då till exempel mig!


Idag var det sov, sov morgon åt det goda brödet, strosade runt och sen har det varit besök ho De Gamle, lagat lite mat, "avjulat" och pladdrat lite strunt. Köpte semlor med mig från en vanlig affär, det ska man inte! Ska man äta semla ska den vara av kvalitet, se här smakade...mindre gott   




Pussen då   !

 
 
Britta

Britta

16 januari 2011 20:48

De brödet satte igång fantasin. Herre min Gud. Har precis läst Håer du trifs bra i fengelset. Den är bra och den gör ont. Den berör precis som en bra bok ska göra.

http://brittasblogg.wordpress.com

Li-Lo

16 januari 2011 21:54

haha, jaa inte vet jag vad jag tänkte på : ) Den verkar jättebra, men ibland klarar jag inte av när det blir för nära. Men har du klarat det ska jag nog också. Just nu är jag helt fast i skanningträsket. Nu har din dotter inspirerat mig att sluta röka och du mig att skanna, tack till er båda!

 
Levidag

Levidag

17 januari 2011 09:13

Frukosten är helt klart dagens bästa måltid som helst ska avnjutas i lugn oc ro och länge, med eller utan sällskap.
Tulpaner är även mina favoritblommor, tillsammans med vallmon.Med tulpaner får man in en liten bit av vårkänsla, även om det annars inte är så väldigt vårlikt än.
Jag var lite besviken på boken du nämnde. Älskade Svinalängorna, men tyckte att sättet att skriva på var annorlunda denna gång, för mig inte lika tilltalande. Förstår att många kan känna igen sig,som anhörig tex.Och den berörde även mig. Tyckte dock att den blev lite tjatig, tappade intresset någonstans.
Önskar dig en fin början på en ny vecka!

http://www.Levidag.bloggplatsen.se

Li-Lo

17 januari 2011 09:22

Frukost : )
Försov mig i morse, men kan inte tänka mig att gå iväg utan nåt i magen. Kastade i mig, men det är inte bra, nu mår jag illa : (
Boken är lite knepigt skriven, lite svår att läsa, men nånstans bra ändå.
Hoppas du kommer ihåg att borsta bort Luthereländet från dina axlar och att du får en fin vecka, kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards