kucke-li-lo

Alla inlägg den 16 januari 2011

Av Li-Lo - 16 januari 2011 18:33

tar slut den också, fortare än jag önskar!


Den har varit vilsam. Förutom de stunder då jag PLÅGATS svårt av längtan efter en cigarett, eller två eller mååånga.


Som jag har nämnt älskar jag att äta frukost, det stör mig inte det minsta att Make är helt ointresserad av detta. Frukost är något som går alldeles utmärkt att  njuta ensam.


  En sån här smörgås eller kanske två? Ett kokt ägg, the och sen kaffe i lugn och ro är vad jag brukar smälla i mig!, utan störande småprat men gärna en tidning eller ett korsord som sällskap ! Gärna en smoothie till detta, sen står jag mig ett tag!


Igår gjorde jag en garderobsrensning, duktiga jag!

Två gånger om året vräker jag ut allt i sängen, tittar på varje plagg. Om jag inte kan komma ihåg att jag använt det under det senaste året, ryker det.


Promenerade i min röksugna ensamhet i en knapp timme.

Lagade mat, läste ett tag, började på boken "håpas du trifs i fengelset" .

Det verkar vara en mycket bra bok, men i vissa lägen kommer den för nära mina egna erfarenheter, då blir det jobbigt att läsa.


Sen bakade jag lite bröd till dagens frukost, jag måtte då ha haft tankarna på, jaa inte vet jag ???


  nåt  helt annat än frukost i alla fall...  !


Jo just det, jag köpte mig tulpaner, det tycks ha varit deras bemärkelsedag igår, så vad passade väl bättre?


  Tulpaner är mina absoluta favoriter bland blommor.

Enkla men så vackra och så många olika att välja på.

Gnisslet när man packar upp en bukett krispiga tulpaner och sätter i en vas!

I löv it   Och vilken tur att jag fyller år i februari, det är ju en given bukett att ta med sig när man ska fira någon då till exempel mig!


Idag var det sov, sov morgon åt det goda brödet, strosade runt och sen har det varit besök ho De Gamle, lagat lite mat, "avjulat" och pladdrat lite strunt. Köpte semlor med mig från en vanlig affär, det ska man inte! Ska man äta semla ska den vara av kvalitet, se här smakade...mindre gott   




Pussen då   !

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards