kucke-li-lo

Alla inlägg den 13 januari 2011

Av Li-Lo - 13 januari 2011 20:39



Med hjälp av min snälla Mambo-son har jag börjat få kläm på scanningens hemligheter.

Det är ju hur kul som helst! Jaa, jag vet, alla andra gjorde det för tio år sen.

Men! Det är just det som är det fina med mej, jag är inte som alla andra , det kan dom vara själva!


Å här kommer några andra som inte heller är som jag:

  Min Farmor Martha och min Farfar Oscar!


 


Min Pappa, kanske 1928, i sina vanliga finkläder (och sina öron)


samt:

  Ö-bosonen 1993


I sin Morfars cirkusclowndress från 1920 talet


Ska låna fler cirkusfoton av min Pappa vid tillfälle, lovar.


Är ännu orökt, dock riktigt sugen i kväll vid flera tillfällen, biter ihop!


Pussen då   !

Av Li-Lo - 13 januari 2011 12:39




Vi ska få helrenoverat badrum. Äntligen en annan färg än råååsa. Det är verkligen inte min favoritfärg, den nyans vi har är dessutom totalt omöjlig att få att passa ihop med något annat.

   fast mitt är blommigt   !

Golvet är rostrött och passar inte med väggarna heller, så att hitta en matta som kan dämpa kylan på vintern har icke varit lätt.


Vi har alltså fukt i golvet, jag upptäckte det genom att det var en stor fläck på ytterväggen. Optimistiska Tommy som var där i går och kollade tror att detta ska bli klart på fjorton dagar, jag är skeptisk. Ingen dusch under tiden, men toa med hinkspoling och 40% hyresrabatt.


Det blir nog bra när det är klart, suck!


Roligare var det att springa iväg till Indiska i går på lunchen (vem har sagt att motion på rasten måste en trist promenad? Att tokhasta till det Indiska som ligger längst bort och plöja igenom hela utbudet iförd ytterkläder och yllekofta och dubbla yllestrumpbyxor, hasta tillbaka, allt på 40 minuter är rejält utröttande och svettframkallande)


Halva reapriset och ett presentkort på 300 gjorde detta till ett riktigt trevligt besök.

En klänning i 60- talsliknande mönster, svart, lila, orange och röd.

   Lite såna färger, men mera svart.


En Svart tunika med vita broderier och tre långa linnen, svart, lila och svart-vitrandigt. Visserligen fick jag lägga till 23 kronor, men kände mig ändå rätt nöjd när jag bar hem den påsen.


Är nu inne på tredje dagen utan rökning förvånansvärt nog utan speciellt mycket lidande!  Jag har nikotinplåster dagtid och har tagit till sugtabletter vid två tillfällen.

Kanske ska jag ta patent på att sluta röka med

  - metoden?




Hemma är det små, små stunder av sug som jag tar mig över utan större problem. Kan det vara så att skillnaden den här gången och de andra gångerna är vad jag sagt till mig själv?

Förut har jag sagt att jag ska ”göra ett uppehåll” Nu har jag sagt mig själv ”Nu får det    vara nog”


Pussen då   !



Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards