kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 3 januari 2011

Gammalt och Nytt År

Av Li-Lo - 3 januari 2011 15:40


Det gamla innehöll stort och smått.


Störst var det förstås att Make fick uppehållstillstånd.

Jag vågade knappt öppna kuvertet

  

när det äntligen kom från Migrationsverket. Sen kastade jag mig på telefonen och sa bara ”Nu kan du börja packa!”

Det hade varit en förbannat tröttsam väntan, helgen innan beskedet kom var jag helt knäckt, sov ingenting och mådde inte bra alls. Så när det äntligen var klart kändes det som om tusen stenar föll från hjärta, mage och hjärna.


Sen var det ju en jättelång väntan igen, innan han äntligen kom (i realiteten bara sex veckor, men det kändes väldigt långt då)


Bara för att göra det lite extra trevligt att få träffas såg flygbolaget till att han inte rymdes på planet från Spanien och vi fick åka fram och tillbaka till Arlanda, innan han äntligen landade vid 22-tiden.


Sen….Myyyyyyyyyyyssssssssss           !


Stort var också att mina föräldrar flyttade från huset de köpte 1960. Syster med make köpte det, så jag behöver inte känna att det försvann ur livet heller, det var en bra lösning.

De Gamle trivs så bra i sin lilla lägenhet, vilket känns väldigt skönt för oss alla.


Att besöka sonen på Gotland kändes viktigt och var dessutom riktigt trevligt.


  


Att vi lyckades odla fram Bittertomater på balkongen var roligt och förvånade fler än oss.

  



 Dessutom har Apbrödsträden överlevt, det ena har tappat alla blad, men har börjat få nya.


  



Simma hann jag en del, men det hade verkligen inte skadat med mer ljuvliga stunder i vatten.     


Cyklade gjorde jag på tok för lite.


Jag lärde mig en del nytt om ditt och datt, och glömde en himla massa annat.



Det nya året…

Löften avger jag inte, men jag har en del förhoppningar, önskningar och tankar om det år som nyss satt fart.


Jag hoppas att Make blir klar med sin SFI och att han kommer att trivas på sitt nya ”Instegsjobb” som han börjar på onsdag.

Ännu mer hoppas jag att det inte blir något krångel med ansökan om förlängt uppehållstillstånd..


Tålamod i massor vill jag ha, det är inte alltid lätt att hitta, varken på jobbet eller privat.

Att minnas att Make och jag har olika bakgrund, att våra erfarenheter är väldigt olika behöver jag påminna mig om, ofta!


Slippa bli en av dem som ska sparas på och bli arbetslös vore skönt.


Röra mig mera, inte träna, det är inte ens någon idé att jag inbillar mig att det skulle bli av. Promenader, cykelturer och simturer    är rimligt att tro att jag ska göra.

 (Funderar mer och mer på att göra ännu ett försök att sluta röka..   )


Laga mer ordentlig mat och baka matbröd oftare, men äta mindre av det goda, njuta mer av mindre portioner liksom.


Sen önskar jag av hela mitt hjärta att Mambosonen får ett fast jobb och ett eget boende!!!!

Han är världen snällaste och gulligaste, men nää, man ska INTE bo hemma när man är 21, nej!


Att solen skiner hela min semester,

    


 att vi kommer iväg till Västkusten och alla gullungar där

 att vi kan spara pengar så vi kan resa till Gambia nästa vinter

att alla jag känner får vara friska, glada och lyckliga

 att det blir revolution (eller i allafall omval) så vi får en annan regering vore ju andra trevliga saker som skulle kunna hända!



Pussen då   !






 
 
Britta

Britta

3 januari 2011 22:59

Härliga önskningar. Jag har också en del önskningar med det nya året, men vägrar att kalla det nyårslöften. Men en sak är definitivt att röra mig mer. Min kondis är urusel. Häftigt att lyckas odla bittertomat på balkongen.

http://brittasblogg.wordpress.com

Li-Lo

4 januari 2011 09:58

Nä usch för löften, det blir såå deppigt om man inte lyckas, det är bättre att ha önskningar och ambitioner : ) I år ska det allt bli fler bittertomater, samt massa olika chilivarianter! Kram

 
Moma

Moma

4 januari 2011 00:16

Hahaha, roligt, jag håller med om det mesta, resor, bittertomater samt chilisar, men sonen får bo kvar ett tag till (han är ju bara nyss fyllda 16), träning (rörelse) och njuta mer av det som är bra för både kropp och själ, revolution- YES-TACK!

/Moma

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

4 januari 2011 09:56

Sonen får nog bo kvar ett till hos mig också, är jag rädd för...Njuta ska vi absolut göra, det är vi värda!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards