kucke-li-lo

Alla inlägg den 29 september 2010

Av Li-Lo - 29 september 2010 17:24

och jobbar.

Trots att jag faktiskt är trött och inte på speciellt bra humör är det baske mig roligt ändå.

Jag är fortfarande lika fascinerad över människors tilltro till att allting går att lösa med ett telefonsamtal.

Jag imponeras över de människor, som år efter år ringer för att försöka få någon ordning på något de "snöat in på".

Jag inser att det är enormt viktigt för dem, att de verkligen VILL ha ändring på eller få andra att förstå deras problem.

Jag gapar fortfarande förvånat över att någon kan leva i total förvirring, men ändå lyckas ringa hit.

Många tycker jag synd om, men tyvärr hjälper inte det, någon hjälp kan de ju inte få här.

För länge sen var det en person som upplevde det som om: Staten hade klassificerat honom som varumärke M, vilket han upplevde bekymmersamt. Han upplevde sig utnyttjad av varumärkeskapitalister i till exempel HM och MQ som använde detta som ett hemligt språk.


Där hade jag ju inte så mycket att föreslå! Ibland låter jag bara dessa människor prata av sig, ibland föreslår jag någon annan instans. Men de gör intryck på mig, en del som ringer 100 gånger gör tamejtusan nästan avtryck i örat dessutom!

-Jag har varit socialdemokrat sen jag var tio år, nu är jag på psykavdelning  65.

-Har ni inte mej så förlorar Sverig chansen att få fred i världen!

-Jag ringer för att jag är mentalsjuk och har en mikrofon i näsan

-Jag heter...vill du ha mitt personnummer. Jag är förföljd av tre olika läkare som vill ge mig sprutor.

- Jag är förföljd av staten, vad ska jag göra?

-Hej jag heter Roger och jag håller på att sätta nytt rekord i tyngdlyftning, 888 kilo!

-Jag undrar om homosexuella poliser har rätt att dra ner byxorna på vem som helst?

-Mitt namn är Sankt Josef den tredje och jag har dett en stor svart tjur på min gård, den var stor som en elefant. Onda krafter är på väg, man ska vara beredd.

Drottning Monica en annan bekant som ringde under några år, för att bland annat ge oss kontonummer för insättning av apanaget, samt under hållet för de barn hon har med Calle G.

Detta är annars en favorit:

"dom säger på radion att jag är en ny religion. Sen när jag går på biblioteket sitter prästens fru där och höjer menande på ögonbrynet.

När jag ringer prästen förnekar han detta! På posten bakom mig, säjer personerna där : det ska börjas i tid!

Den 23 december när jag tar en promenad väser man Anders Björck bakom min rygg, jag vill ha ett möte med statsminstern och vice statministern, om inte det går vill jag veta hur man söker audiens hos påven"


Som vi gick runt och väste Anders Björck ett tag efter det   !


pussen då





Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards