kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 13 september 2010

Det var roligt

Av Li-Lo - 13 september 2010 13:39

mycket, mycket roligt att ha klassfest!


Vi frossade i minnen, verkligen frossade. Jag är förundrad över hur olika vi minns och vilka olika saker och händelser vi minns. Det som var glasklart för den ena, var som ett enda svart hål för den andre. Vi skrattade och gapflabbade massor, och påminde varandra om saker som hänt.


Inte mindes jag lektionen i sexualkunskap nån gång på mellanstadiet då vår lilla fröken gett sig på att förklara att samlag även var en njutning, "ungefär som att stryka på den köttiga delen av tummen"   ! Detta mindes en av killarna och hur förundrad han varit att det "inte var mer än så"

Tur att man kom på det av sig själv till sist..annars kanske man inte ens tyckt att det var värt att prova. Tänk om jag nångång kommer att se någon som sitter på till exempel tunnelbanan och drar ett finger över den delen av sin hand...ska jag då fråga om vi haft samma lärare, eller kommer jag explodera av innehållet skratt   ?


Högstadieårens minnen var helt klart beroende på var man hade sin plats i klassrummet, vi "därbak" (alltså vi som inte var så värst intresserade av detta med lärdomar och skola) hade helt klart andra erfarenheter än de som satt längre fram i salarna.


Jag hann inte prata alls med alla som jag ville, för tiden bara försvann. Just när jag tyckte vi började komma i gång var klockan plötsligt halv ett på natten och det började bli dags att bege sig hemåt.


Tack snälla ni som ordnade detta, det var en härlig kväll (och enda gången jag inte varit en av dem)


Eftersom det inte hann bli dans, så fick jag inte veta hur det var med "pocenten" av snygghet numera, men han höll med om tidigare påstående och trodde inte det var helt omöjligt att jag skulle komma upp till femtio så småningom...OCH detta var i början av kvällen, nota bene!


Pussen då



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards