kucke-li-lo

Alla inlägg den 24 augusti 2010

Av Li-Lo - 24 augusti 2010 12:46



Jag har länge funderat över formuleringen Snyggt klädd.


Att till exempel en man anses vara Snyggt klädd för att han har kostym på sig. Jag tycker inte att det är det snyggaste en man kan bära, inte alls!

Kvinnor i kostymliknande dräkter med kjol eller byxa till tycker jag är än mindre snyggt och klädsamt på väldigt få.


Varför ändrar man inte formuleringen till ”strikt klädd”?


Vad som är Snyggt eller inte, måste ju till syvende och sist vara en personlig åsikt.

Jag minns när mina gullpluttar var 4-5 år och skulle fotograferas på dagis. Tidigare år hade jag enväldigt bestämt vad de skulle ha på sig. Det här året sa jag att de fick välja det dom tyckte var allra finast av sina kläder.

Eftersom gossarna är nära varandra i ålder och gick på samma dagis blev det som vanligt en syskonbild. Den äldre valde vit skjorta och lila fluga den andre tog sin av grannen + storebror ärvda, svarta, urtvätttade lätt håliga Turtleströja!

Det kortet är det absolut finaste från deras dagisår!


Sen tänker jag på en fest jag var på, när en man i min ålder kommer dit i kavaj eller kanske det kallas blazer, troligen för att han ville vara lite Snyggt klädd. Kavajen var ganska mycket för trång, lite blanksliten och i ärmsluten dinglade en och annan tråd. Det var inte Snyggt.


Jag tycker inte heller att det är minsta Snyggt med höga klackar. Förklaringen att man ”får snygga ben” köper jag inte, man har de ben man har och ska vara förbaskat glad om dom fungerar att gå på.


Vad höga klackar gör med en persons fötter kan man lätt illamående konstatera när man ser den här bilden, usch!


  



Dessutom tycker jag faktiskt att en fot i ett par pumps med spetsig tå påminner fånigt mycket om en grisklöv!  (Miss Piggy t.ex.) och förundras över hur man kan tycka att det är Snyggt med spetsiga skor, som är mycket längre än själva foten?


Jag har för nåt år sedan gjort en snabb enkät bland kvinnor i olika åldrar jag känner om de tycker att en man är attraktiv i en tjock stickad tröja (helst grå!) och hör och häpna! I princip alla tillfrågade tycker att det är SEXIGT! (undertecknad instämmer helhjärtat)


Rent allmänt tycker jag att det är Snyggare med en person som ser ut att trivas i sina kläder.


Själv föredrar jag kläder med starka, klara färger, helst limegrönt (eller svart för den slimmande illusionen : ).)

 Jag har väldigt svårt för kläder som sitter åt. Töjbart och löst ska det vara, jag vill kunna röra mig utan att det stramar.


Självklart tycker jag att var och en ska få ha på sig precis vad dom vill inklusive burka, orange foppatofflor, för trånga kostymer, hijab, brallorna nästan nere vid knäna med synliga kallingar eller kaftan.


Men att någon annan ska tala om för mig vad som är att vara Snyggt klädd, det tar jag inte.


Sen har jag massor av åsikter om skönhetsideal och allt det där med hår och plastikkirurgi och.....Men det tar vi kanske en annan gång




Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards