kucke-li-lo

Alla inlägg den 17 juni 2010

Av Li-Lo - 17 juni 2010 13:51

sägs vara en av de "rödaste" förorterna. Jag vet inte om det stämmer, men jag gillar verkligen att bo där.


På senare tid har det börjat poppa upp vad jag tror är spontan torghandel.  Grönsaks och fruktståndet har vi ju varje sommar, och det kommer knallar med lite olika utbud då och då, men de här är på lite mer anarkistiskt manér.


  


Utanför tunnelbanan turas två damer om, den ena har   miniloppis, den andra små halsband och armband.

Inför skolavslutningen såldes det blommor vid fontänen, igår var det afrikanska smycken och smågrejer, med ackompanjemang av trummor därtill.

Småbarn tömmer leksakslådorna och tjänar kanske en slant på det?

Sen är det ju förstås skolresekakor, gruppboendebullar och Situation Stockholm.

Jag gillar det här, att komma upp från tunnelbanan och bli överraskad!

Överhuvudtaget är jag förbaskat hembygdskär   jag skulle verkligen inte kunna tänka mig att flytta om det inte behövs, no way!





Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards