kucke-li-lo

Alla inlägg den 25 april 2010

Av Li-Lo - 25 april 2010 19:13

Min lilla familj har då inte gjort det i alla fall. Mambosonen har varit på sitt extra jobb båda helgdagarna. Make blev ombedd att hjälpa svåger att lasta grejer i en container både igår och idag. Jag besökte di gamle i går. Vika tvätt, handla lite, laga middag och plocka undan här och där. Idag har jag lagt ut trall på min lilla balkong, vilket innebär att jag först måste ta in allt i lägenheten. Det innebär i sin tur att golvet blir fullt av skräp som sitter på grejerna. Sen vet jag att när allt är på plats kommer jag inte åt fönstret, så det blev tvättat.


Golven fick sig ett sug och en blöt omång när balkongen var fixad. Sen måste jag förstås ner och handla för att kunna laga mat, när maten är äten måste jag diska (make sköter det annars, men han är inte hemma än).


Men vem är jag att klaga, jag är ju färdig nu och det är flera timmar kvar innan det är dags att gå till sängs för att orka med en ARBETSDAG, det här var ju bara nöje!


Nu hoppas jag på värme och sol så jag kan utnyttja lyxen att sitta därute och njuta av min "sjöutsikt". När de nu fyller på fontän-plaskdammen här i min lilla förort. Då blir det glittrande vattenyta att njuta av!

Plantera ska jag göra, men det får vänta, vill verkligen inte att de älskade gullungarna i krukorna ska frysa ihjäl.


Smått ont i ryggslutet av allt pysslande, testar vad jag läst en gång...att VITKÅL hjälper mot smärta. Av med ett blad, in en stund i mikron (eller stryk på det) och lägg det som ett förband och vips!


Väntat fortfarande förgäves på att nån läsare ska bjuda på en kommentar...Jag vill ju gärna veta om ni tycker det är nån idé jag håller på med detta...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards