kucke-li-lo

Alla inlägg den 19 april 2010

Av Li-Lo - 19 april 2010 10:54

En sån grupp har jag just gått med i på Facebook.


Vi hade en liten butik, kombinerad tobaks, leksaks, pappershandel. Den förestods av en synnerligen bister, kraftig mörk kvinna med mörk mustasch. Hon hade dessutom en armprotes, så när hon skulle sälja Smågodis (inte sa vi väl lösgodis?) klämde hon resolut fast påsen under denna lätt solkiga armkopia och sen var det fritt fram att börja med ramsan.."en sån, två såna"...Däremot var det inte tal om något "nej förresten jag tar en sån i stället"! Därtill var denna bastanta dam alltför skräckinjagande.


Alla visste säkert att damen ifråga hade ett lager hemma av rena och fräscha proteser, men att de fick ligga där oanvända.


Än idag undrar jag varför vi valde att gå dit överhuvudtaget, det fanns ju två andra ställen. Det var väl nån slags skräckblandad förtjusning förstås? Fast då borde vi ju gått till den där tanten bakom den lilla mörka luckan som såg ut som en elak häxa istället?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards